Inderes-träff - Avslappnad kväll i gott sällskap

Jag frågade i Kaffehörnan om preliminärt intresse för en kvällsträff för Inderes-forumanvändare. Det fanns tillräckligt många intresserade användare för att det skulle vara meningsfullt att anordna ett sådant evenemang.

När och var?

Jag föreslog juli som tidpunkt, eftersom jag är på semester då. Vi diskuterar en närmare tidpunkt i den här tråden lite senare. Det är ännu inte lämpligt att lista dagar som passar dig, eftersom en omröstning kommer att anordnas om saken senare i vilket fall som helst. Evenemangsplatsen är Helsingfors centrumområde.

Vad?

Till att börja med kunde vi diskutera kvällens agenda, det vill säga vad vi ska göra. Vill du äta, eller bara gå till en terrass? Jag tänkte också ordna något investeringsrelaterat program, men ingen fara. Huvudnumret kommer att vara prat och roligt.

Behöver man ge upp anonymiteten?

Varje deltagare kan förbli så anonym som hen vill. Man kan berätta sitt eget namn eller sitt forumnamn. För min del kan var och en klä sig i en valborgsmask och en sopsäck om man så vill, men det kan göra det lite svårare att njuta av mat och dryck.

Slutligen

Angående valet av restaurang/terrass, anser jag att prisnivån borde hållas måttlig. På så sätt blir evenemanget så inkluderande som möjligt, och ingen behöver utebli åtminstone på grund av ekonomiska skäl.

I den här tråden kan man fortfarande anmäla sig separat. På så sätt får jag veta antalet deltagare, och dessutom brukar det intressera andra att delta när de ser vilka som redan anmält sig.

Välkommen alla!

Kvällens program:

• middag på Woolshed kl. 16:30 (Töölönlahdenkatu 3B)
  • i samband med middagen blir det en liten lättsam frågesport, med priser till de som presterar bäst
  • vi flyttar till terrassen på Kampin Teerenpeli kl. 19:00 (Olavinkatu 2)
112 gillningar

Är preliminärt med. Det bekräftas när vi röstar om datumet, eftersom jag går på semester först runt mitten av juli.

8 gillningar

Om det bara blir en passande dag och jag är ledig från jobbet, så är jag definitivt med!

@KalleH, sätt upp namnet på listan.

7 gillningar

Intresserad, om bara schemat passar.

4 gillningar

En Tallinnkryssning skulle passa perfekt för detta. Där skulle nog många släppa på fasaden också… och det skulle verkligen inte falla på prisnivån :smiley:

Med en Inderes-tygkasse till taxfreen, så lär man sig snabbt att känna igen forummedlemmarna :wink:

Lockande evenemang, men jag kan inte slösa en enda dag av mina Finlandsbesök i sommar. Hoppas att det här får vind i seglen och att det ordnas även i framtiden.

Snyggt engagemang i vilket fall som helst @JHeiskanen

18 gillningar

Jag är absolut intresserad, om bara dagen passar.

4 gillningar

När jag hunnit återhämta mig från baksmällan kan jag börja fundera på idéer för en venue. Absolut med.

14 gillningar

Jag är också absolut med, om det inte dyker upp några oöverstigliga hinder.

10 gillningar

Ja, detsamma, jag är intresserad av att delta!

8 gillningar

Jag kan vara med om tiden passar!! :innocent:

16 gillningar

Evenemanget intresserar även här :slight_smile:

4 gillningar

Bra idé och jag är definitivt på om jag bara kan! Som ställe kanske något där man kan välja att äta, men där det också går att bara ta en drink eller kaffe osv… Vädret i Finland är alltid oförutsägbart, så ett inomhusalternativ vid behov är nog bra? Holiday och The Cock är de första jag kommer att tänka på… Teatteri också. Det har väl hållits en del träffar på Roskapankki också, men där får man ingen mat. Harju 8 i Berghäll är också schysst! Café Birgitta är jättetrevligt och passar säkert bra för det här också.

Bring it on!

7 gillningar

Jag är intresserad av att delta!

3 gillningar

Ja, absolut intressant! Kan dock inte lova något gällande tidtabellen :slight_smile:

3 gillningar

Jag kanske inte kan komma, men det låter riktigt kul.

Om jag har semester och inte har något obligatoriskt program just då, och det finns tillräckligt med tid runtomkring, så skulle jag vara intresserad av att komma, :slight_smile:

Jag kan sedan berätta om mina köp- och säljplaner där som en kontraindikator. :cowboy_hat_face:

Tack @JHeiskanen! :pray:

10 gillningar

Skulle kunna vara intressant, beror förstås på tid och plats.

3 gillningar

Intresserad av att delta, beror på schemat.

Och så måste jag följa tråden ett tag till för att se vilka av forumets miljonportföljsägare som inte dyker upp, så jag vet vems användarnamn jag ska ”låna” för kvällen :smiley:.

16 gillningar

Preliminärt med, hoppas att det passar mitt schema.

3 gillningar

Eventuellt med. Om vädret tillåter kan till exempel Elites terrass i Tölö vara ett bra alternativ. Det finns plats för även en ganska stor grupp att breda ut sig, och man kan även få mat inifrån om man vill. Det behövs inte heller någon bordsbokning.

6 gillningar

Hej,

I närheten av Helsingfors centrum finns enligt min mening en ganska rimligt prissatt pub, Sköne på adressen Kanalkajen 7 D, Helsingfors. Det brukar inte vara särskilt mycket folk och det är lätt att hitta plats även för ett större gäng utan förhandsbokning. Ölen är av god kvalitet och kall, priset är på mellannivå, och för att ligga så nära Helsingfors centrum är det till och med åt det förmånliga hållet.

Men ja, jag är med om jag inte är på semesterresa (juli).

11 gillningar