Jag frågade i Kaffehörnan om preliminärt intresse för en kvällsträff för Inderes-forumanvändare. Det fanns tillräckligt många intresserade användare för att det skulle vara meningsfullt att anordna ett sådant evenemang.
När och var?
Jag föreslog juli som tidpunkt, eftersom jag är på semester då. Vi diskuterar en närmare tidpunkt i den här tråden lite senare. Det är ännu inte lämpligt att lista dagar som passar dig, eftersom en omröstning kommer att anordnas om saken senare i vilket fall som helst. Evenemangsplatsen är Helsingfors centrumområde.
Vad?
Till att börja med kunde vi diskutera kvällens agenda, det vill säga vad vi ska göra. Vill du äta, eller bara gå till en terrass? Jag tänkte också ordna något investeringsrelaterat program, men ingen fara. Huvudnumret kommer att vara prat och roligt.
Behöver man ge upp anonymiteten?
Varje deltagare kan förbli så anonym som hen vill. Man kan berätta sitt eget namn eller sitt forumnamn. För min del kan var och en klä sig i en valborgsmask och en sopsäck om man så vill, men det kan göra det lite svårare att njuta av mat och dryck.
Slutligen
Angående valet av restaurang/terrass, anser jag att prisnivån borde hållas måttlig. På så sätt blir evenemanget så inkluderande som möjligt, och ingen behöver utebli åtminstone på grund av ekonomiska skäl.
I den här tråden kan man fortfarande anmäla sig separat. På så sätt får jag veta antalet deltagare, och dessutom brukar det intressera andra att delta när de ser vilka som redan anmält sig.
Välkommen alla!
Kvällens program:
- middag på Woolshed kl. 16:30 (Töölönlahdenkatu 3B)
- i samband med middagen blir det en liten lättsam frågesport, med priser till de som presterar bäst
- vi flyttar till terrassen på Kampin Teerenpeli kl. 19:00 (Olavinkatu 2)