> Jeg har forstået, at Liana er god til små og mellemstore virksomheder, og HubSpot er bedre til store og meget digitaliserede virksomheder.
Jeg har selv lært Lianas koncept at kende gennem deres referencer. Umiddelbart ser det ud til, at Liana er velegnet til små og mellemstore virksomheder, men måske i en lidt afvigende opfattelse tror jeg ikke, at HubSpot er valget for større virksomheder. HubSpot opfordrer til at tage en stor del af deres løsninger direkte fra deres Cloud. Jo større en virksomhed er, jo flere separate og uafhængige systemer er der ofte. Især med hensyn til CRM. I hvert fald, set fra Capterras sider, ser det ud til, at SalesForce er mere involveret i de helt store kunder.
> Jeg ville ikke blive overrasket, hvis markedsandele om et par år ville se ud som om, Liana har formået at erobre små og mellemstore virksomheder i Finland, og HubSpot har mineret store, internationale virksomheder og e-handelsoperatører.
Liana og HubSpot ser ud til at konkurrere om stort set de samme kunder ifølge min egen og deres brochure. HubSpot er måske ikke det bedste for e-handelsvirksomheder, da de typisk har et stort antal kunder, og HubSpots prismodel er, så vidt jeg forstår, baseret på antallet af brugere.
> Der er også ekstra penge til virksomhedsovertagelser, og Almas udbytte vil fortsat strømme ind. Ville der mon være en passende HubSpot-ekspert til en god pris på markedet?
Ilkka havde faktisk allerede før Liana ekspertise inden for HubSpot via Myynninmaailma:
Umiddelbart kunne man forestille sig, at Myynninmaailma også har rådgivet Ilkkas topledelse om Lianas konkurrencefordele inden købsbeslutningen.
Det skal dog stadig bemærkes, at Liana adskiller sig ved, at automatiseringer kun er én af dens løsninger. Hjemmesiden nævner seks. Man kunne endda forestille sig, at et lille fokus kunne give endnu mere merværdi?