Basware aktietråd

Jeg fik lige en anbefaling til Basware, der er faldet voldsomt i pris.
Jeg tænkte, jeg ville starte en tråd.
Jeg købte en portion Basware til omkring 18 euro, da jeg syntes, at der var indregnet rigtig meget dårligt i aktien. Ledelsen er dog skiftet ud, og rentabiliteten skulle blive positiv i 2020. Jeg antager, at dette kan føre til en styrkelse af kursen.
Min position er ikke den største.

Hvad synes I, hvor mange har allerede givet op og glemt hele virksomheden?

4 Synes om

Ja, ja, åbenbart stadig? Jeg har sådan en. Dejlig følelse, at prisen nu skulle være passende lav.

Jamen, Basware havde jo et helt fint Q2 :slight_smile:
Ud fra det burde man vel kunne få en virksomhed, der også laver lidt overskud i 2020.

{“content”:“Kursen har allerede nået over 20 euro!”,“target_locale”:“da”}

Åh nej

3 Synes om

Hvad i alverden. Hvad sker der med hovedejeren?

I har sikkert allerede set vores kommentar om emnet, men vi lægger det også i tråden her: Baswaren pääomistaja sulkemassa rahastojaan - Inderes

1 Synes om

Ja! Jeg tænkte det samme, altså at når arrowglass alligevel var til salg, så ville en anden ejer måske være bedre end dem, og her ville der nu være en klar mulighed, da min egen gennemsnitlige købspris er under 18 euro, så en lille præmie på for eksempel 50% ville allerede føles rimelig, men selvfølgelig ville 35-40 euro være bedre.

Sidste gang var prisen 48 euro/aktie, men køberen havde åbenbart ikke finansieringen i orden.

Hvordan kan Viljo Baswares finansielle resultater være så dårlige? Jeg støder hele tiden på Baswares service i mit arbejde og har ikke tænkt, at branchen skulle være så svær? Hvad er der galt her?

Det er nok den cloud-transformation, hvor pengene kommer ind senere. Og det faktum, at meget energi er gået med at flytte gamle kunder til skyen. Sidst sagde direktøren, at kundekvaliteten var bedre, dvs. flere nye kunder, som jeg husker det.

Min største grund til at købe var den lave pris. 17,56 og pæne portioner på 18 euro.

Ny anbefaling 24 eur.

Kundernes betalingslogik er nok også skiftet fra forudbetalt til efterbetalt.

Fint nok at den går op, der er jo skiløbere :face_with_tongue:

{“content”:“Hvis SaaS-virksomheder internationalt bliver vurderet med en EV-sales-multipel på 8, så ligger den multipel for Basware nok omkring 2,5, hvor den ved købstilbuddet i starten af året ville have været omkring 5-6.\n\nDer er selvfølgelig ikke meget støtte fra andet. På den anden side er ændringen i faktureringsmodellen tilsyneladende radikal for indtægtsstrømmen, men den bliver rettet?”,“target_locale”:“da”}

Du solgte åbenbart ikke, da der var rygter om købstilbuddet? Jeg gik ind med 17,5, så det så allerede flot ud med 23 euro.

1 Synes om

Jeg tænker i hvert fald, at når Basware stadig er en af de førende aktører i sin branche, og sårbarheden forsvinder inden udgangen af 2020, og det antages, at de stadig kan vokse, vil virksomheden blive betragtet anderledes. Ifølge Petri er opkøbsaktiviteten i branchen på et højt niveau, og SaaS-virksomhedernes EV/salgsvurdering er i gennemsnit omkring 8, mens Baswares er omkring 2,5?

I cloud-modellen modtages pengene efterfølgende, og nye kontrakter fordeles tilsyneladende over flere år, efterfulgt af månedlig fakturering. Tilsyneladende er vi på dette stadie, hvor transformationen stadig er ny, lidt i en overgangsfase, mens vi venter på, at betalingerne akkumuleres? Omkostningerne er sandsynligvis kommet massivt fra overførslen af gamle kundeforhold til skyen, og disse forventes at falde.

Jeg baserede altså mit køb spekulativt på en lav værdiansættelse, en forbedring af driftsresultatet og cloud-ordrebogen An. Og på, at når nok gamle kunder er flyttet til cloud, vil der være mulighed for at fokusere på at skaffe nye.

{“content”:“Jeg fortsætter samtalen alene. Ved 23 euro bemærkede jeg, at stigningen stoppede, men den forblev afdækket. Jeg har dog tænkt mig at holde, indtil vi får en præmie på knap 100% på købstilbuddet.\nHovedejeren opløser fonden og vil helt sikkert sælge sin andel. Den kan ikke bare lægges ud på markedet. Den skal sælges i en klump, og den andel er vist 25%, husker jeg rigtigt?\nI mellemtiden, ved udgangen af 2020, burde resultatet være i plus, hvis man skal tro på den nye ledelse.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

Hvis den falder tilbage til omkring 16 euro, så kunne man smide en fiskestang ud.

Selskabet lykkedes med at rekruttere topchefer til både USA og Storbritannien fra konkurrenterne

https://www.basware.com/en-us/news/basware-appoints-blair-tolbard-general-manager-for/

https://spendmatters.com/uk/breaking-news-justin-sadler-smith-leaves-sap-ariba-and-moves-to-basware/

3 Synes om