Harvia-forum eller Haarumi - International vækst og velfærds-megatrends

Her er Raulis forhåndskommentarer forud for Harvias Q2-regnskab på torsdag. :slight_smile:

Vi forventer, at selskabets omsætning vil vokse moderat, og at resultatet vil falde sammenlignet med samme periode sidste år grundet midlertidige leveringsforsinkelser, som skyldes IT- og procesmoderniseringen på fabrikken i Muurame. Vi anser dog disse svagheder for at være midlertidige og forventer, at selskabets langsigtede udsigter forbliver stærke.

11 Synes om

Mon tro om torsdag er et godt tidspunkt til at købe på dykket, hvis algoritmerne ikke kan læse den ændring i ERP og flytningen af salg til næste kvartal. Buy the dipedidip dip!

15 Synes om

Jeg ved ikke med dippet, men jeg synes, det er lidt bekymrende, at regnskabet offentliggøres før børsåbning, mens præsentationen af regnskabet først afholdes, når børsen allerede er åben. Det skaber situationer, hvor markedet først fortolker resultatet på én måde, og ledelsen derefter forklarer tingene bedre.

Jeg ville foretrække, at begge dele foregik før børsens åbning, så al information er tilgængelig, når børsen åbner.

10 Synes om