Jeg tænkte, at dette kunne være en sjov og nyttig tråd. Idéen med tråden er at fortælle, hvad du vil følge på markederne ugentligt.
Du kan måske fortælle, hvilke nyheder du lægger mærke til, hvilke du ikke gør, eller hvad du eventuelt vil købe/sælge. Disse er dog intentioner, og derfor er det en plan. Du er også velkommen til at dele tanker om den kommende markedsuge! ![]()
Bemærk! Der findes en separat tråd for nyligt gennemførte handler på forummet: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 1) - Osakkeet - Inderes forum ![]()
Det mest logiske ville selvfølgelig være at skrive meningerne mandag i begyndelsen af ugen, men jeg starter denne gang tirsdag med mit eget eksempel:
Uge 45: (2.11 - 8.11)
Valg ![]()
Som mange andre vil jeg fokusere meget på det amerikanske præsidentvalg. Investorer håber mest på en rolig sejr, uanset hvilken kandidat det er. En klar sejr for enten Joe Biden (demokrat) eller Donald Trump (republikaner) er ønskelig, da det vil fremskynde forhandlingerne om potentielle støttepakker.
Harvia Q3 ![]()
Harvia offentliggør sin Q3-rapport torsdag den 5.11. Jeg har Harvia i min portefølje, så jeg glæder mig til at se, hvad rapporten bringer. Jeg forventer positive nyheder. Jeg tror ikke, at renoveringsarbejdet i sommerhuse/hjem er stoppet, selvom efteråret er begyndt, så jeg forventer ikke, at forretningen aftager. Coronavirus er jo stadig i gang, og folk tilbringer mere tid derhjemme. Hvis der kommer en positiv rapport, tror jeg dog ikke, at jeg vil sælge mine Harvia-aktier. Jeg mener, at Harvia har gode konkurrencefordele i branchen. I tilfælde af en “dårlig” rapport vil jeg overveje at købe mere, hvis aktiekursen falder. ![]()
Det var kort mine hovedpunkter for den kommende markedsuge.
Hvis emnet interesserer dig, eller hvis du gerne vil dele dine egne planer/tanker, så feel free!