Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, der kan godt være nogle rester af Thermasol-integrationen, men det er nok mere sandsynligt noget andet. Det er jo ingen hemmelighed, at Harvia løbende afsøger nye opkøbsmuligheder. I forbindelse med Q4-resultatet lød kommentaren i mine ører som om, at der snart kunne ske noget, så der kan sagtens have været en proces i gang. I forbindelse med Q1 kom det ikke frem på samme måde, selvom Matias (igen) sagde i vores interview, at de burde finde et opkøbsemne inden for infrarød-segmentet.
Jeg satte denne potentielle “fremrykkede efterspørgsel” på min spørgeliste i går, da jeg bemærkede @Black_Swan kommentar, men den blev desværre glemt under interviewet. Men det var jo faktisk det, de sagde. Det er måske værd at bemærke, at Harvia ikke med stor sikkerhed kan vide, hvilke tanker alle kunder gør sig bag deres ordrer, selvom de nok har en vis indsigt i de større kunders lagerbeholdninger. I sidste ende må vi se sidst på året, hvordan salget samlet set har klaret sig i løbet af året.
Lad os håbe, at selskabet håndterer denne IT-fornyelse eksemplarisk; der findes jo eksempler på, at driften kan blive temmelig fastlåst i lang tid i sådanne processer.