Genovis AB - Biovidenskabelige værktøjer og tjenester

Jeg åbner en ny tråd om min nuværende næststørste porteføljebeholdning.

Genovis’ forretningskoncept er at udvikle, producere og markedsføre innovative teknologier, der letter og muliggør udviklingen af nye behandlingsmetoder og diagnostik til kunder inden for medicinsk udstyr og medicinalindustrien.

Genovis udvikler og sælger teknologier fra to unikke produktporteføljer. Den første indeholder enzymer, der letter udviklingen og kvaliteten af antistofbaserede lægemidler. Den anden består af nanoteknologi i nye kontrastmidler og fokuserer på design, produktion og karakterisering af nanostrukturer som kontrastmidler i medicinsk billeddannelse. Projekterne er hovedsageligt interne, men omfatter også samarbejde med blandt andet forskningsgrupper ved Lunds Universitet. Salget på det amerikanske marked udgør 42 % og på det europæiske marked 37 %.

I dag udkom en ny rapport fra Redeye, hvor kursmålene er blevet opjusteret ret kraftigt. Dette skyldtes, så vidt jeg forstår, at Genovis i august modtog sin hidtil største ordre inden for et nyt forretningsområde, og dette var ikke indregnet i de gamle kursmål.

Redeyes kursmål har udviklet sig som følger:
BEAR BASE BULL
28.3.2019 5.0 11.0 26.0
30.5.2019 8.0 14.0 33.0
11.9.2019 12.0 23.0 70.0

Den nyeste rapport fra Redeye kan findes her:

Der er nok indregnet “ret meget” i værdiansættelsesmultiplerne med de nuværende priser. Lad os håbe, at nogen, der forstår tallene bedre end jeg, bliver interesseret i virksomheden og analyserer, om værdiansættelsen er stukket helt af.

5 Synes om

{“content”:“I dag bydes der på “Investor After Work” virksomhedspræsentationer, hvor Genovis er et af emnerne. En livestream af præsentationen burde være tilgængelig her i aften:\nEvents - Redeye”}

1 Synes om

Markedet kvitterede for redeye-informationen med en kursstigning på ca. 12 %.

2 Synes om

Dejlig stigning.

2 Synes om

Vi er på toppen, virksomheden skalerer rigtig godt, så omsætningsvæksten er godt for overskuddet. Revenio-agtig stemning.

2 Synes om

Genovis har stille og roligt overgået Redeyes Baseniveau (23 SEK), og vejen opad har været lovende. Mange spekulerer sandsynligvis på, hvad Q3-rapporten vil afsløre den 21. november, og spændingen stiger naturligvis. Er vi på vej mod et profitabelt regnskabsår i 2019, eller hvad er udsigten?

En god virksomhed, teknologi og en opadgående kurve. Det er svært at sige noget om aktiekursen, da man skulle kunne estimere fremtidig omsætning og marginer. Den samme udfordring findes i alle disse biotekvirksomheder i startfasen. Analytikernes analyser er sikkert det bedste gæt for en lægmand som mig.

Det er bedst, hvis man er hoppet med i starten, hvor ens gennemsnitspris forbliver latterligt lav, så er det nemt, når forretningen begynder at rulle: man nyder bare den store stigning. Vanskeligheden er at udvælge de virksomheder fra mængden, der en dag bliver profitable.

2 Synes om

{“content”:“I dag Q3 offentliggjort: https://investor.genovis.com/en/\n\nDer er ikke offentliggjort nogen handler eller aftaler siden den tidligere ordre (13M SEK) i august, så min interesse er rettet mod ordrebogen og fremskridtet inden for skalerbarhed.\n\nMin rejse med virksomheden startede i begyndelsen af året, og dette er indtil videre blevet min bedste investering sammen med Hoivatilat (købstilbud godkendt). Jeg er forberedt på at købe mere, hvis virksomheden vender til rentabilitet og fortsætter sin vækst og skalerbarhed.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

Rapporten kan allerede findes her:

Vi går ind i fjerde kvartal med en stærk pengestrøm fra sidste kvartal og en stærkere likviditet. Vi genererer nu et overskud, som vi i første omgang planlægger at investere i produktudviklingsprojekter for at øge lanceringshastigheden af nye produkter i 2020.

Nye produkter kommer i 2020. Vi venter spændt. :blush:

Redeye har opdateret deres rapport, hævet vurderingen af deres Base scenario…
[https://www.redeye.se/research/584911/genovis-nar-lugnet-har-lagt-sig-fortsatter-tillvaxt-resan?utm_source=report&utm_medium=email]

2 Synes om

Redeyes scenarieudvikling:
BEAR BASE BULL
28.3.2019 5 11 26
30.5.2019 8 14 33
11.9.2019 12 23 70
27.11.2019 15 27 70

1 Synes om

https://www.biostock.se/2020/01/genovis-nya-cfo-ser-ljust-pa-framtiden/

3 Synes om
1 Synes om

Redeye har udsendt den foreløbige vurdering af Genovis for 2019; vurderingen er uden dramatiske ændringer og konstaterer, at virksomhedens drift er forløbet som forventet. I slutningen af vurderingen er der en foreløbig meddelelse om, at en mere grundig analyse vil blive offentliggjort senere, men at den ikke vil indeholde ‘større’ ændringer.

2 Synes om

I dag blev Genovis’ opkøbsprojekt fra USA offentliggjort. Et ret lovende projekt. Kursen er også frisket op på det seneste, i dag tog den vist fart med +9%.

Genovis agter at erhverve QED Bioscience og gennemføre en fortegningsemission på 50 mio. SEK. Genovis har underskrevet en Letter of Intent (hensigtserklæring) for erhvervelse af alle aktier i det privatejede selskab QED Bioscience Inc. (QED), baseret i San Diego, Californien. Erhvervelsen forventes at blive gennemført i løbet af første kvartal af 2020 og er underlagt de sædvanlige vilkår og betingelser for besiddelse. Genovis agter at foretage en kontant betaling for erhvervelsen og anslår, at købsprisen inklusive transaktionsomkostninger vil beløbe sig til ca. 20 mio. SEK. Genovis’ bestyrelse har samtidig godkendt en fortegningsemission til Core Ny teknik, Coeli SICAV II – Absolute European Equity, Islet 2AB, Andra AP fonden og Aktia Asset Management Ltd., som vil rejse ca. 50 mio. SEK til selskabet.

5 Synes om

Redeye har den 20.2. udgivet en relativt omfattende rapport om Genovis, dog kun på svensk.

4 Synes om

Ny rapport fra Genovis distribueret af Redeye.

7 Synes om

Stille i tråden, selvom Geno rammer nye ATH’er hver dag med store procentsatser.

Stigningen er allerede skræmmende stor, men jeg har lært (efter mange pinligt dårlige handler), at man ikke skal stresse, men bare nyde turen. Insidere køber, og branchen er i sig selv hot.

Man kan forestille sig, at denne virksomhed er på en stor virksomheds indkøbsliste; mens vi venter på et tilbud, nyder vi frugterne.

6 Synes om

Jep, et par gange har jeg været tæt på at skrive her, men har ikke turdet, for at flyet ikke skulle styrte. :grinning:
Det skræmmende er, at jeg ikke har set andre meddelelser end, at Q2 bliver dårligt.
Gad vide, om der stadig er mulighed for at købe mere, når man begynder at indkassere overskud fra denne stigning før Q2.

Edit.
Jeg foretog mine første køb for halvandet år siden, men har IGEN spildt tiden med at handle unødvendigt.
kuva

3 Synes om