Genovis AB - Biovidenskabelige værktøjer og tjenester

Osari, jeg kopierer tallene, men der er meget mere. Den åbner fint for mig.

April – juni i hovedtræk
 Nettoomsætningen steg med 35 procent til 15.490 (11.509) tusind SEK. Justeret for erhvervet salg steg væksten med 11 % til 12.714 tusind SEK.
 Bruttofortjeneste/-tab forbedredes med 978 tusind SEK og udgjorde i alt 13.146 (12.168) tusind SEK.
 Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA) udgjorde -38 (2.390) tusind SEK og var negativt påvirket af engangsposter for opkøb og omstruktureringsomkostninger på 1 mio. SEK.
 Driftsresultatet udgjorde -1.291 (1.628) tusind SEK.
 Periodens resultat udgjorde -3.124 (1.380) tusind SEK.
 Resultat per aktie, før og efter udvanding, udgjorde -0,05 (0,02) SEK.
 Pengestrømme fra driftsaktiviteter var -123 (overskud: 145) tusind SEK.
 Likvide beholdninger ved periodens udgang udgjorde 46.554 (8.921) tusind SEK.
 Genovis har erhvervet alle aktier i QED Bioscience Inc. De samlede omkostninger ved erhvervelsen, inklusive transaktionsomkostninger, er 20 mio. SEK. QED fusionerede med Genovis Inc.
 På den ordinære generalforsamling, der blev afholdt den 5. maj 2020, blev Torben Jørgensen valgt til formand for bestyrelsen, og bestyrelsesmedlemmerne Kenth Petersson, Mikael Lönn og Lotta Ljungqvist blev genvalgt.
Januar – juni i hovedtræk
 Nettoomsætningen steg med 15 procent til 26.965 (23.440) tusind SEK. Justeret for bioproces-salg i 2019 og erhvervet salg udgjorde salgsvæksten 15 %.

 Bruttofortjenesten udgjorde 24.123 (23.309) tusind SEK.
 Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA) udgjorde -885 (overskud: 5.086) tusind SEK og var negativt påvirket af engangsposter for opkøb og omstrukturering på 2,3 mio. SEK.
 Driftsresultatet udgjorde -3.180 (overskud: 3.571) tusind SEK.
 Periodens resultat for seksmånedersperioden udgjorde -5.038 (2.971) tusind SEK
 Resultat per aktie, før og efter udvanding, udgjorde -0,08 (0,05) SEK.

1 Synes om

Her er et skærmbillede fra rapporten i et pænere format. Ret grimme tal, men det var vist også forventet.

1 Synes om

Man kan tanke op i dag, hvis der kommer et stort fald. Der har ikke været positive forventninger til regnskabet, hvis man ser på kurskurven de seneste uger. Samtidig med at en stor del af de finske vækstvirksomheder tager mere end 10 % forskud inden regnskabet, har Geno holdt sig på samme niveau i lang tid. Det bliver spændende at se, hvor vi ender, når man ikke engang kender prognoserne, som i de virksomheder, Inderes følger. Forventede analytikerne så dårlige tal, eller forudsagde de bedre?

Kerneforretningen skrider dog stabilt fremad. 14 flere medarbejdere er blevet ansat, og udgifterne i forbindelse med virksomhedsovertagelsen belastede resultatet.

4 Synes om

uBlock Origin har som standard et “svensk filter”, hvor cision.com er tilføjet som en “gener” (annoyance). Det betyder sandsynligvis, at de dukker op så ofte på nogle sider, at de er blevet tilføjet til listen, og derefter vises blokeringsmeddelelsen for alt materiale fra cision.com. Cision er i sig selv også en service for målrettet reklame og analyse, lidt ligesom Google Analytics. Det lader til, at Genovises rapport er der, fordi de ønsker at overvåge, hvor mange der downloader den osv.

1 Synes om

Redeye afviste i hvert fald ikke umiddelbart delårsrapporten.

6 Synes om

Mange prognoser blev åbenbart overskredet :slight_smile:

2 Synes om

Korrektionen var god - mon ikke det fortsætter opad herfra!

Rediger. EPB køber også for første gang i lang tid - havde denne bank ikke en eller anden “forbindelse” til Genovis, i hvert fald ifølge Avanzas fora?

1 Synes om

Ja, jeg forventede et ret stort fald, men den har holdt sig ret godt på niveau med den sidste måned :slight_smile: Resten af året burde ifølge prognoserne være positiv. De vilde på Avanza forventer allerede en værdi på 50 kr. Jeg gætter på, at 40 kr. bliver brudt mod slutningen af året.

2 Synes om

Der er i hvert fald ikke kommet nyheder, så sandsynligvis er nogen ved at indfri gevinster lidt sent. Volumentoppen er på H1-regnskabsdagen (13.8.). Begynder at være lidt oversolgt?

Nå, det ensidige dræn af Nordnets lommer fortsætter stadig. Hos Avanza tænker folk, at da kun én og samme mægler sælger, ville det være et godt købssted nu. Der er stadig ingen nyheder eller årsager.

2 Synes om

Hvilke synspunkter er der på den nuværende værdiansættelse? Forretningen ser lovende ud, så vidt jeg har nået at sætte mig ind i det, men jeg vil selvfølgelig også gerne hoppe med til en god pris :slight_smile:

Halvårsrapporten kom den 13. august, hvorefter kursen nok lå på omkring 35 SEK. Der er nu næsten en måned siden, og siden da er vi faldet støt og roligt, ca. 14%. Var kvartalsrapporten så dårlig (læs: et fald værd), det må enhver selv bedømme.

Kursudviklingen er forløbet pænt i henhold til prognoserne indtil udgangen af 2019. Lad os håbe, at fremtiden også holder stik.

Jeg ved ikke, hvor meget retningsgivende information man kan forsøge at udlede af de vedlagte TP’er, men det er interessant, at de pågældende analytikere ikke har opdateret/set behov for at opdatere siden april :slight_smile:

2 Synes om

Jeg ved ikke, om det er af nogen betydning, men 640.000 aktier skiftede hænder til en pris af 31,87 SEK. Mægleren var ENS.

1 Synes om

Redeyes kursmål er virkelig

Bear 15 SEK
Base 50 SEK
Bull 100 SEK

Efter min mening er det ret gode tal. Jeg kender ikke virksomheden i detaljer, men jeg tænker, at hvis det går galt, mister jeg kun omkring halvdelen af den investerede kapital. På den anden side er der med held en mulighed for at tredoble kapitalen på kort sigt. Og en dejlig tredjedel positiv upside til base også.

Sidebemærkning: Jeg er med på ren buller-stemning, dvs. næsten ingen forståelse af virksomheden, og jeg er kun med, fordi det fangede mit øje på Inderes-forummet.

5 Synes om

Den sidesnote kan alle tilføje til en “købte/solgte”-post, når det næste hypetog forlader stationen.

Hvad angår Genovis – jeg købte selv en startposition for et par uger siden. Begrundelsen finder du i slutningen af den forrige besked.

1 Synes om

Det har været meget stille med Genovix. Lad os håbe, at virksomhedens forretning udvikler sig i den rigtige retning i al stilhed. Q3 er en slags retningsgiver for, hvilket slags år dette i sidste ende bliver for virksomheden.

2 Synes om

Q3-regnskabet kommer om mindre end 3 uger, torsdag den 5. november.

Det har godt nok ligget fast mellem 32-36, men Q2 var allerede forventet at blive stille.

2 Synes om

Redeyes kursmål på 50 SEK holder forventningerne oppe for resten af året. Genovis’ forretning ser ud til at bevæge sig i cyklusser, og der er spekulative store “leverancer” forbundet hermed. Jeg skal læse rapporten igennem en af de kommende dage og afklare scenarierne for virksomheden.

2 Synes om

Pillet fra Avanza. Winston Håkanson fortæller om sin egen portefølje. Han nævner tilsyneladende også Genovis i sin tale. : Stream episode Börslegenden Winston Håkansons aktieportfölj by Placerapodden podcast | Listen online for free on SoundCloud

e: skal lytte til senere

1 Synes om