Hittills har det enda svenska köpet hamnat helt rätt i bolaget till ett snittpris på 23,54 SEK. Geno har tagit över förstaplatsen i den balanserade portföljen överlägset. Jag har försökt hitta nyheter och åtminstone någon information om de senaste dagarnas uppgång, men i praktiken har inget hänt. Det finns inte många motståndsnivåer om det kommer någon bra nyhet, eftersom ATH just har passerats
Jag är väldigt frestad att sälja före Q2-rapporten och köpa tillbaka (möjligen) billigare efter en dålig rapport, men jag försöker hålla mig lugn när det gäller spel. Geno har förtjänat topplaceringen i portföljen och får behålla den med dessa bevis. Jag lägger till lite om den sjunker rejält.
Jag hoppade på Genom-vagnen när priset var 6 sek.
Under åren har jag minskat det och investerat i andra aktier. Cirka 10 % av det ursprungliga återstår. Det vore efterklokt att inte ha sålt någonting.
Sådan är investeringen. Som tur är har jag hittat några bra aktier att ersätta dem med.
Den vaknade verkligen. Nu +15% i glaset och volymstoppet är på. Jag tänkte köpa mer olja idag, men jag kan verkligen inte köpa när det har stigit så mycket
Jag undrar fortfarande hur jag lyckades köpa detta till 36 kr den 27.5. Jag måste ha tänkt att sätta gränspriset till 26 kr. Det kommer att bli en lång väntan innan jag ens når noll!
Det är ingen mening att stressa, Geno har en otroligt bra skalbarhet, vilket innebär att en mycket stor del av den extra försäljningen hamnar direkt på sista raden. Och försäljningen kommer definitivt att växa.
Aha, igen en halvering på gång och den bröt precis ATH. Den röda ögons effekten är stor även här. Riktig Inderes-effekt på svenska Nu känner jag mig lite ångestfull, eftersom jag inte hann fylla på under 30 kronor igår morse.
Edit: det var gårdagens halvering, men ändå +10% igen.
Genovisins “egen” bank, Penser Bank, har köpt 100k aktier, och styrelsemedlemmen Torben Jörgensen har just köpt ytterligare 20k @ 34,85 SEK, utöver maj månads 40k @ 23,5 SEK.
Redeyes modellportfölj (top picks) tror jag bara Premiummedlemmar kan se, ett Investor-medlemskap kostar 349 SEK/månad.
Jag har inte ångrat medlemskapet en sekund, bra analys och urval.
De betalda månadsavgifterna har verkligen kommit tillbaka så många gånger om.
Till exempel köpte jag Xspray pharma i början av juni när de lade till den i sin portfölj, inköpspris 120 SEK, nu är kursen 200 SEK.
Imorgon är det förresten Q2-resultatrapport, som jag åtminstone själv hade markerat i kalendern som ett troligen svagt resultat Och att det sedan skulle växa mot slutet av året. Får se hur det går.