Jag ser detta som ett mycket mer positivt steg än den förra nyheten mot att delta i tillverkningstekniken för läkemedel, istället för att sälja enzymer för forskning som andra ska utföra. Det vill säga, vi bygger två olika linjer: Research tools och Therapeutics licensing.
Det finns en enorm uppsida i denna nya öppning. Man kan till och med tala om en exponentiell uppsida. MEN: inga royalties, vilket innebär att det inte skulle få Kevin O’Leary att bli entusiastisk. Jag väntar med spänning på de första milstolpsbetalningarna.
Genovis och Plasmidsaurus introducerar SEQguard™ Dino Preserve – Möjliggör RNA-frakt i rumstemperatur för nästa generations sekvensering
Ännu en nyhet.
”När ett litet bioteknikföretag snabbt börjar publicera många nyheter som går i rätt riktning, men som ännu inte är avgörande, är det ofta ett tecken på att antingen en stor förändring är på gång – eller att man försöker bygga upp en berättelse om en sådan.”
Dags för årsstämma. Ledningen förblir densamma och belöningssystemet preciseras genom att binda det specifikt till utvecklingsfasen (inte med sikte på utdelningar). Man begär befullmäktigande för en aktieemission på 6,6 miljoner aktier (vilket skulle innebära en utspädning på 10 % som sådan). Kan detta signalera någon form av företagsköp? Man begär även befullmäktigande för återköp av egna aktier (10 %) (kan även detta ha att göra med ett företagsköp?)
I vilket fall som helst är intrycket att bolaget förbereder sig för tillräckligt strategiskt handlingsutrymme för att utveckla den egna verksamheten “ett steg högre upp” i näringskedjan. Som hoppfull “holdare” fortsätter man, även om detta har varit lidandets år.
Det är lite ensamt prat här. Nåväl, jag tänker inte börja argumentera med mig själv.
Årsredovisningen förtydligar mina funderingar ovan.
Från årsstämman hoppas jag på svar på åtminstone dessa:
- hur stor del av tillväxten 2025 kom från ADC? (kärnintäkter +17 %, valutajusterat +23 %)
- när kommer den första milstolpsbetalningen?
- vad blir Sequrnas realistiska bidrag till resultatet?
- finns det nya licensavtal i pipelinen?
- behövs det en nyemission?