Genius Brands - barnens "Netflix" från och med 15.6.

Låt oss skapa en egen tråd för denna amerikanska aktie (GNUS) :smiley: om man vill ha spänning och nervkittlande upplevelser. Aktien rör sig för närvarande upp och ner, med variationer på upp till -66% eller +100% var femtonde minut (E: Den vilda berg-och-dalbanan under en dag berodde på en professionell blankningsfirmas agerande - det lugnade ner sig efter det).

Genius Brands lanserar alltså “Netflix” för barn den 15 juni 2020, kallad Kartoon Channel, och det verkar inkludera flera kanaler, varav en är av Netflix/Disney+/HULU-typ.

Företagets bakgrundsteam har småfilmer som Lejonkungen och Frost i bakfickan.

(Rubriken kan vid behov preciseras)

E:
VD:n har också nära band med en viss Warren Buffett. Buffett har också varit med honom och gjort investeringsprogram riktade till barn:
https://www.youtube.com/user/SecretMillionaires/videos?view=0&sort=p&flow=grid

Och Genius har också rättigheterna till Stan Lees sista manus (?), som Disney säkert skulle vilja köpa till ett ganska bra pris.

Stan Lee’s Superhero Kindergarten is one of the very last properties created from the gifted mind of the great Stan Lee. He collaborated on it with another icon, Arnold Schwarzenegger,

I USA, där corona fortfarande cirkulerar aktivt, är barnen hemma och tittar på en gratis (annonsstödd) kanal, vars Llama Llama-program uppenbarligen är populärt i USA. Sedan efter sommaren kommer julmarknaden, där Geniuses leksaker förmodligen kommer att sälja några.

8 gillningar

Det är fantastiskt!! Mer av detta. Jag har ett bud ute själv. Hoppas det inte börjar stiga innan det når det..

Edit. Åh, det gick igenom! Det här blir en lång affär. Ska kolla portföljen igen 2022. Ska plocka lite blåbär och jorma. Jag tror jag ska slänga telefonen i väggen.. typ 8-10 skitföretag i portföljen. :drooling_face::see_no_evil_monkey::chart_increasing::chart_decreasing::fire:

1 gillning

Tack för att du startade tråden :slight_smile:

PUH, det har verkligen varit fart och farliga situationer/kommer att finnas. Under de senaste dagarna har handeln redan stoppats på grund av för hög volatilitet. Företaget var redan på väg att gå i konkurs för en liten tid sedan. Månadens avkastning har varit blygsamma 2000% eller liknande.

Jag läser gärna andras åsikter, jag själv kommer definitivt att följa denna :roller_coaster: och är naturligtvis med i vagnen :upside_down_face:

{“content”:“Vilka risker finns med detta? En vinst på 2000 % per månad kanske kan snabbt glida ner 50 % och stanna där? Finns det någon analys eller prisprognos tillgänglig någonstans?”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Jag hoppade in i den här galenskapen när den var 6,20$… vi håller koll och tankar mer om det behövs :smiling_face_with_sunglasses:

Idag 3 köp till detta. Den första gick helt åt skogen när jag strulade med Nordea i all hast och skrev fel summa, alltså härliga 11.4$ :smiley: Nästa gång gick det lite bättre, alltså 6,2 och 6,5$ (synd att jag missade en plats under 5$ på grund av Nordeas system).

Jag har hunnit bekanta mig lite närmare med detta och jag måste säga att det verkar ganska imponerande, även om det finns risker. Bara för att Stan Lee var en kunglig gubbe måste man vara med och hedra mästarens sista verk :slight_smile:

1 gillning


Obligatorisk varning när tråden dök upp. Alla gör naturligtvis sin egen bakgrundsforskning om prisnivåer.

11 gillningar

Den största frågan är om kanalen kommer att lyckas få tillräckligt med kunder. Det är mer sannolikt att de kommer att erbjuda program till andra, som tidigare, men det stöder inte den nuvarande värderingen.

Med den nuvarande värderingen har det verkligen inte så mycket att göra med fundamenta. Om S-3-anmälan inte hade kommit idag kunde kursen ha stigit riktigt högt. Jag tror på företagets berättelse och långsiktiga potential, men man måste vara försiktig med detta nu.

Utvecklingen har varit så vild att jag igår minskade min ägarandel med 6 % till cirka 7,8 € och idag med ytterligare 6 % till 11,30 €. Jag svettades kallt när kursen sedan sjönk till som värst under 5 euro strax efter försäljningen. Men 88 % av aktierna finns fortfarande kvar i portföljen.
Kursen sjönk av denna anledning, vilket alltså var känt för dem som gjort sin hemläxa. Baserat på det amerikanska forumet verkade det ha kommit som en överraskning för en stor del.

Det lönar sig att läsa de senaste aktieägarbreven om företaget intresserar dig

Här är den senaste VD-intervjun.

Jag tror själv att om några år är ett realistiskt scenario att någon större aktör köper upp detta. VD:n pratar ganska mycket om affärer i branschen, vilket kan leda till slutsatsen att det är ett möjligt mål.

1 gillning

Nej nej, kom inte hit och förstör festen precis när det började bli kul! Detta kan väl inte sjunka efter ett sånt här rally, eller hur? :thinking::wink::see_no_evil_monkey:

1 gillning

Pre-market visar 5.44, alltså ca 20% ner. Vi lever i spännande tider :grinning: Köpbyxor på? :thinking:

Det verkar vara flyktigt, för närvarande 6,60 dollar på förhandeln. När man tittar närmare på företaget verkar en ganska tungviktare sitta som VD, för att inte tala om produktionen av Stan Lee och en serie skapad “i samarbete” med W. Buffett. Kanske borde jag själv börja titta på “Warren Buffett’s Secret Millionaires Club”-serien, jag kanske skulle lära mig något av den. :smiley:

1 gillning

Blir det en liknande frysning idag som igår, eller har blankarna och andra redan gjort sin skada?

{“content”:"Jag läste en del Yahoo Finance-diskussioner, och de talade om att blankarna inte längre har några "skott" kvar. Kan det också vara anledningen till att aktien var ganska stabil efter lunchtid (USA).\n\nOch mer om Citron Research, som tydligen låg bakom gårdagens berg-och-dalbana:\nhttps://www.ccn.com/childs-play-short-seller-targets-every-millennials-new-favorite-stock/\n\u003e\“Vilket komplett skämt. Billiga aktier som snart kommer att översvämma marknaden. Detta är barnlek."”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Menar du allvar med att en enda blankare kan orsaka ett sådant beteende i kursen? Gårdagens kursberg- och dalbana baseras på inget annat än FOMO och panikförsäljning.

Jag stötte på den här aktien i Mika Hyttinens videor. Jag började undersöka företaget mer.

De första köpen gjordes till 2,60 USD per aktie och de sista till 0,20 USD.

Slutligen hade jag ett sexsiffrigt antal aktier. Under de senaste två dagarna har jag sålt det mesta och lämnat en fjärdedel till ett genomsnittspris på 0,27 USD.

Jag kommer inte att sälja dessa under 15 USD. Jag ser en enorm potential i företaget om allt lyckas. Dock finns det gott om risker. Mycket troligt att det rör sig om ett uppköpsmål.

Den 15:e kommer en ny kanal att lanseras globalt. Bland de involverade finns Alibaba och Amazon.

SK lanseras nästa år, då det hela kan spåra ur.

[https://www.youtube.com/watch?v=Vveb-NDYYE]

Om den faller under 5 USD kan det vara ett mycket bra tillfälle att komma in i konceptet.


Det finns inte många blankningspositioner kvar, denna är i IB. Låneräntan är ganska rimlig, vilket begränsar den längre positionen något.
Citron hittar sina mål, och oavsett vad man tycker om dessa professionella blankare, finns det ibland frön av sanning i det de säger. Förhållandet mellan omsättning och börsvärde är verkligen otroligt, oavsett situationen för övrigt.

2 gillningar

De verkar ha en lång meritlista av att få företags värde att halveras eller till och med hamna i rättssalen:

1 gillning

Jag sålde just allting. Marknaden är stark och Gnus flyger inte, utan faller. Som gammal lär man sig att det är bättre att köpa en stigande kurs än en fallande kniv. Man hinner säkert med om det börjar flyga. Namn. AA, Delta och UA har redan gett 50% vinst per månad :sunglasses:

1 gillning

Grattis till vinsterna :slight_smile:
Jag fick ett ganska intressant brev till aktieägarna från dem:

1 gillning