Genius Brands - barnens "Netflix" från och med 15.6.

Tack. Amerikanerna har verkligen stöttat flygbolagen mycket, det är förvånansvärt få som har hoppat på dem? Och jag är definitivt med på den här resan igen. Visst får jag vila i ett par dagar? :sunglasses:

nej, jag tog tag i kniven på den trubbiga sidan.. :grimacing:
och jag köpte mer

Way2Go, och det är lugnt :sunglasses: Själv väntar jag en stund, jag lär väl inte bli utan intäkter :thinking:

Jag tog själv en liten bit för 5,05 idag och sänkte samtidigt medelpriset. Om den går under 5 igen kan jag överväga att lägga till mer. Annars får vi se i lugn och ro om det blir en förlust eller inte :slight_smile:

2 gillningar

Fan, hur fick du den så billigt? :sunglasses:

{“content”:“samma här, sänkt medelpris den 7/7… trisslott det, antingen vinner eller förlorar man… och hela kroppen lider eller inte”,“target_locale”:“sv”}

Mina egna pimpelfiskar nappade inte idag, men aktien verkar ha varit Robinhoods mest populära den senaste månaden: https://www.ccn.com/3-reasons-why-nasdaqs-black-sheep-is-now-millennials-favorite-stock/

Nej, jag tog mer genius.och.cafe lucinia.. Jag står ut med det här.\nÄven om det verkar vara en bluff…andra köper ässä-lotter..jag gör inte..och inte lotto\nVi håller genius-träffar igen någon gång

Det är kanske inte direkt relaterat till Genius, men från deras investerarbrev:

En sak han [Warren Buffett] alltid har sagt är att “…inte fokusera på din aktiekurs utan fokusera på att bygga ditt företag. Aktiekursen kommer så småningom.” En annan sak Warren har sagt är att, “Investeraren med en IQ på 160 har ingen fördel framför investeraren med en IQ på 120. Den viktigaste egenskapen för framgångsrik investering är tålamod.” Men det citat från Warren, som jag tycker är mest relevant för Genius Brands idag är, “Någon sitter i skuggan idag för att någon planterade ett träd för länge sedan.”

Betyder det att aktien inte nödvändigtvis kommer att explodera den 15 juni? :wink:

Och i en Yahoo-artikel, berättar Hindenburg Research:

Företaget verkar själva hålla med oss och tror att deras aktier är värda 0,35 till 1,20 dollar per aktie, 83%-95% under nuvarande nivåer**, baserat på tre finansieringsrundor som de slutförde till dessa priser bara förra månaden.

Och i kommentarerna, detta:

Mycket sant! Jag lärde mig min läxa. En gång sålde jag en guldaktie för 2 eftersom idioter som Hindenburg skrämde mig. Visst, den aktien handlades för 14 ett och ett halvt år senare. Kan man föreställa sig hur mycket mer pengar jag skulle ha tjänat om jag hade väntat lite längre?!!!

Bara att ta det lugnt :slight_smile:

Hindenburgs och Lemons taktik är ganska tydlig när man läser lite mer om dem. Riktig trollning för att få aktiekursen att sjunka så att folk kan samla på sig billigt. Det är möjligt att kursen kommer att sjunka ännu lägre. Den 15 juni kommer troligen inte att explodera potten än, eftersom det bara är första dagen. Jag skulle dock tro att annonsintäkter och liknande kommer att börja rulla in ordentligt efter det, särskilt med Amazon/Alibaba. Jag är själv med med drygt tusen euro och ett ganska högt snittpris, men jag kommer förmodligen att köpa mer om priset sjunker.

3 gillningar

Har någon grävt i Genius Brands riktade emissioner från i våras? De har ju bidragit till att skapa oklarhet kring aktiens “riktiga” pris.

Om jag förstod rätt, så fanns det både riktade försäljningar från befintliga ägare till nya investerare och åtminstone en nyemission. Uppenbarligen lyckades man med emissionen betala av betydande skulder. Det senaste transaktionspriset var nog 2 dollar/aktie.

4 gillningar

Jag hade redan hoppat på den här ett par gånger, men avbröt ordern. Tur det.

Vi följer bara detta nu och ser hur långt det faller och tar en första position om det kommer några vettiga nyheter senare.

1 gillning

Med lite pengar skulle jag vara sugen på att hugga tag i den där kniven på -10% nu

3 gillningar

Gick upp till 4.55, tog en kort trade från den nedgången, men jag har ingen tilltro alls till en längre trade.

4 gillningar

stadig nedgång…nu redan -14%…jag tar en liten del

Jag tänkte titta på om den håller vid 4,20.

2 gillningar

Jag hade också en mask där, men den hann nog stiga förbi den här för idag. Denna typ av investering är mycket riskfylld, eftersom marknadssentimentet snabbt kan ändra riktning, varvid sådana här (utan affärshistorik) investeringar kan falla riktigt djupt. Om ett stort fall inträffar fungerar inte ens en stopploss alltid, när volymen är stor.

3 gillningar

Ja, det kan lätt vara 11 dollar vid öppning imorgon eller 1,60.

Jag skriver nu lite som en papegoja i NKLA-tråden :thinking:. Men jag skulle önska att även här hölls diskussionen mer om sådant som är relevant.

Det vill säga, grafer över möjliga värdeförändringar är naturligtvis mycket intressanta, och jag hoppas få se dem även i fortsättningen.

Men annars är min tanke/önskan att gruppen här diskuterar mer om företagets angelägenheter och andra ämnen som kan vara betydelsefulla för företagets framtid.

Information om till vilket pris någon har köpt eller sålt höjer tyvärr inte diskussionsnivån enligt mig. Jag ser det snarare som överflödig information.

Och jag hoppas att jag inte sårar någon med detta meddelande.

Tillsammans mot bra börsaffärer :chart_increasing::smiling_face_with_sunglasses:

13 gillningar