Jeg ser heller ikke selv denne situation med uvished som værende særligt positiv, og jeg erkender, at der i starten af året blev talt om et par uger, og annonceringen af den manglende udbyttebetaling trak ud i et par måneder. Jeg anså under alle omstændigheder den manglende udbyttebetaling som noget positivt. Eller i det mindste burde forholdet have været mere end 50 % af overskudsudlodningen til aktietilbagekøb.
Kom gerne med bearish synspunkter og scenarier i forhold til overskudsudlodningen. Hvis der annonceres aktietilbagekøb for en milliard, og kursen stikker af med 20 %, så er det selvfølgelig ærgerligt. Men hvis planen bare var at gennemføre 100 % aktietilbagekøb, kunne de så ikke bare have meldt det ud og være gået i gang? Det må indrømmes, at hvis de i maj fortæller, at de nu køber egne aktier for alle pengene, så er det et latterligt resultat, men selv da ville jeg tro, at en eller anden master plan var gået i vasken. Der er vel en eller anden virksomhedsovertagelse eller lignende manøvre under overvejelse, som man ikke kan fortælle om endnu. De er ved at have penge nok på kistebunden til at opkøbe alverdens virksomheder.
Eller også pønser Kenneth Dart på en eller anden måde, der er gunstig for ham selv, til at købe hele biksen. Hvem ved, men der ruller flere penge ind i virksomhedens kasse hver måned.
Enten stoler investoren på ledelsen og lader dem kokkerere, eller også gør man ikke og sælger? En del stoler ikke på dem/orker ikke at se på det, og faldet har været støt fra “de seneste års top” frem til nu 14 723. Der har altså været rigeligt med sælgere.