Fremragende resultat, og det ser ud til, at forventningerne blev overgået ganske klart:
Jeg har opkøbt en pæn position i løbet af det seneste år (med en gennemsnitspris startende med et ottetal) med den tanke, at markedet på kernemarkederne, dvs. Norden, vil udvikle sig gunstigt i de kommende år på grund af elektrificering, datacentre og andre tendenser, selvom communications-delen indtil videre mest består af opgraderings- og vedligeholdelsesarbejde. Den anden begrundelse er selskabets mulige turnaround i forhold til lønsomheden. Ledelsens aktiekøb har givet ekstra tiltro til vendingen, og efter min mening begynder begge teser at se meget sandsynlige ud, senest på baggrund af dette resultat (men også de foregående kvartaler). Selskabet er jo ikke ligefrem sexet, og det virker ikke til, at der er ret mange, der følger det, at dømme ud fra stilheden i denne tråd. Og det har nok været med til at holde aktiekursen på et moderat niveau.
Det her er rigtig godt, og især denne kommentar fra den administrerende direktør varmer: “I 4. kvartal udtalte jeg, at jeg var overbevist om, at vi ville nå vores lønsomhedsmål på 5 % inden for 12 til 18 måneder, og nu, et kvartal senere, styrker den positive start på 2026 min tro på dette.”
Gad vide om vi snart begynder at se en lille re-rating.
