Telia Company - Kæde

Der var ikke fundet en tråd om Telia endnu, så jeg startede en her.

De har ihærdigt ledt efter et opkøbsmål til deres kasse. Der har været diskussion om at købe Bonnier, men nu er der faktisk købt noget helt konkret.

Det buldrer i e-sportsverdenen – Telia købte Assembly

4 Synes om

Interessant udvidelse. E-sport er en stor forretning, og indholdsmæssigt lyder det ikke helt dumt ved første øjekast. :slight_smile:

På en anden side linkede Mikael på Twitter til, at operatører globalt har skåret ned på arbejdspladser i et hastigt tempo og effektiviseret http://www.lightreading.com/business-employment/jobs/big-telcos-have-slashed-107k-jobs-since-2015/d/d-id/743765?page_number=1

1 Synes om

Telia leverede et godt resultat og interessante erobringer på indholdsfronten Telian Bonnier-kauppa varmistui - Inderes

Man kunne næsten vædde på, at operatørerne om 10 år vil blive omtalt mere som indholdsproducenter end som “operatører”.

Det ser bare ud som om, den svenske regering gruser Telias vej :slight_smile: Tilsyneladende var forventningen om et endnu bedre kvartalsresultat bagt ind i Telia-aktiens pris, da aktiekursen ser ud til at falde, selvom kvartalsrapporten i mine øjne var ret god. Man kan ikke altid forstå storspekulanternes tankegang.

Negativt pres i Carrier-forretningen, selvom der bevæger sig mere data i verden end nogensinde før.

1 Synes om

God pointe fra Verner. Fra operatører til indholdsproducenter. Hvad tror I, at Elisas og DNAs svar på dette vil være? Vil vi se flere opkøb i branchen, måske Sanomas tv-forretning bliver opkøbt? Spændende at se, hvad der sker.

1 Synes om

Det slog mig lige, da Yle viste de Assembly-lan-begivenheder, som Telia købte, og nu hvor Telia køber MTV, hvad nu hvis de viser e-sport der, fremtidens sport. Det er en mulighed for at få målrettet reklame til den yngre generation. Eller ville de sælge visningsrettighederne til Yle? Jeg mener, der har altid været turneringer ved Assembly, som de viser.

Apple lancerer måske e-Sim i dag, det får teleselskaberne til at svede:

”En sjov ting Apple muligvis annoncerer, er noget, der kaldes et eSIM – i bund og grund en nem måde at skifte mobilselskab på uden at skulle være låst af deres irriterende simkort. Selvom Apple ikke ruller dette ud i morgen, er spredningen af eSIM’er uundgåelig. Og det vil skubbe selskaber som AT&T Inc. og Verizon Communications Inc. ”længere ned ad stien til at blive lidt mere end forsyningsselskaber.” Og udskiftelige forsyningsselskaber kan få sværere ved at tvinge enorme regninger ned over hovedet på dig. Hvilket ville være frygteligt.”

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-11/apple-aapl-considers-the-death-of-the-iphone-sim-card?utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_term=180911&utm_campaign=sharetheview

1 Synes om

“Telekommunikationssektoren globalt ledes af aldrende hvide mænd i grå jakkesæt, hvis primære vision er at komme sikkert igennem den næste kvartalsregnskabsopdatering”

Har operatørerne fantasi nok til at forny sig? Branchen tigger om en lille disruption :ogre:

https://www.lightreading.com/business-employment/business-transformation/where-is-the-elon-musk-of-telecom/a/d-id/746510

2 Synes om

DNA’s Leinonen kommenterede i et interview, at DNA er “pro eSim”. eSIM’er kan øge konkurrencen, når det bliver endnu lettere at skifte abonnement.

2 Synes om

Hej, har forummedlemmerne fået Telias udbytte på deres konto, da udbetalingsdatoen var i går den 25.10.2018, eller er udbetalingsdatoen ændret? Sidste gang blev udbyttet bogført på kontoen på udbetalingsdatoen.

ser ikke ud til at være kommet på kontoen endnu

E: Kom i løbet af dagen

Telias udbytte er i dag landet på min Nordea-konto.

Det ser ud til, at den er slået til. Ret godt :slight_smile:

Jeg linker Telias aktietilbagekøbsprogram her til opbevaring :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Telia har købt ca. 2,5 % af aktiekapitalen til sig selv efter købsprogrammets start. Linket ovenfor opdateres automatisk :slight_smile: Fredag ser vi, om udbyttet stiger - f.eks. 2,35 kr. pr. aktie - hvilket ville være det samme beløb i udbytte fra Telias kasse som sidst 2,3 kr. - takket være aktiekøbet :+1:

{“content”:“Er der nogen, der har en idé om, hvordan et muligt salg af Telia fra den svenske stat vil påvirke Telia? Er der interesse fra aktivister (Gardell osv.)?\n\nSverigedemokraterna er i Sverige ivrige efter at sælge en stor del af Telia fra. Jeg har en lille bunke Telia i min egen portefølje, som oprindeligt skulle være "evig". Hvis verdens kedeligste Telia nu er ved at udvikle sig til noget andet gennem Bonnier-handlerne og en reduktion af statsejet, må jeg nok undersøge dette igen.”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Arbejder du hos Kauppalehti :wink:

Får se, sagde Gardell ikke, at han investerer i tre eller fire virksomheder nu?? En af dem var Nordea, og de andre er vist ikke kendte endnu? (eller husker jeg forkert) :thinking:

1 Synes om

:grinning: Nå ups. Det kan godt virke lidt mistænkeligt. Jeg arbejder ikke for Kauppalehti, men tak til dem for svaret. :slight_smile:

3 Synes om

Hvorfor synes du i øvrigt, at statseje er godt?
Mange virksomheder klarer sig rigtig godt uden staten som ejer. Måske endda bedre.