Duolingo (DUOL) - Læring verden over

Her er lidt mere omfattende… :thinking: :grimacing:

https://x.com/everydaystocksx/status/1876690683265679381
image
image

3 Synes om

Jeg undrede mig over, hvad der fik kursen til at stige 10%. En hurtig Google-søgning og en oversætter i brug, da engelsk er min svaghed på trods af mit aktive spil. Svensk og for eksempel italiensk går bedre :grin:

Duolingo lancerer AI-drevet videoopkald til Android

PITTSBURGH, 16. januar 2025 (GLOBE NEWSWIRE) – Duolingo (NASDAQ: DUOL), verdens førende mobil læringsplatform, annoncerer i dag udvidelsen af videoopkald til Android-enheder. Sprogindlæringens innovative AI-samtalepartner er nu også tilgængelig på fem yderligere sprog. Videoopkald er Duolingos mest avancerede tilbud til at forberede elever på virkelige samtaler.

Med det AI-drevne værktøj kan Duolingo Max-abonnenter deltage i spontane, realistiske samtaler med Lily, en af Duolingos mest elskede karakterer. Funktionen er designet til at simulere naturlig dialog og tilbyder en personlig, interaktiv oplevelse, der er skræddersyet til dit færdighedsniveau. At tale med AI-partneren gør det lettere for eleverne at føle sig trygge ved at øve deres talefærdigheder i et sikkert miljø.

Hele historien: Yahoo ist Teil der Yahoo-Markenfamilie.

7 Synes om

Her er en kort oversigt over virksomheden, hvor der er lagt vægt på tallene. Ikke noget særligt i sig selv. :slight_smile:

https://x.com/towardsfinance/status/1882180201079312517

image
image

1 Synes om

Jeg har over 700 dages franskstudier bag mig, jeg startede direkte med superversionen, da jeg ikke orker at se på reklamer. Jeg skal stadig købe en grammatikbog til at støtte mig, verbernes bøjninger er svære. Videodiskussionerne med Lily er efter min mening ikke merprisen værd.

Jeg har altid forsøgt at bruge produktet/tjenesten, før jeg investerer, for at få en personlig oplevelse af produktets/tjenestens værdi. Og ja, aktien virker interessant, selvom den er dyr. Måske kunne jeg trække den månedlige betaling fra i skat som en omkostning til erhvervelse af kapitalindkomst?

Jeg har også vundet min egen diamantliga, ifølge et medlem af Reddit-gruppen r/duolingo skulle der være 7000 af dem samtidigt.

5 Synes om

I tweetet hyldes Duolingos evne til at generere forudsigeligt frit cash flow. Tweet-skribenten antyder, at virksomhedens forretning genererer en stabil og sikker pengestrøm.

Vil det også fortsætte sådan i fremtiden, eller kan man tænke sådan, eller hvad er de største forhindringer? :slight_smile:

https://x.com/Tech_Investor20/status/1888322741708705801

image
image image

2 Synes om

Det gik ret godt for Duolingo; omsætningen voksede markant, og bookingerne steg endnu hurtigere. Resultatet før renter, skat og afskrivninger (EBITDA) voksede med næsten halvdelen, og den frie pengestrøm forbedredes betydeligt. Antallet af daglige brugere voksede med over halvdelen sammenlignet med året før.

For det indeværende år forventer selskabet en stabil vækst, selvom prognoserne for omsætning og bookinger ligger tæt på forventningerne. Antallet af betalende abonnenter er vokset kraftigt, og stigningen i brugerantal understøtter indtægtsudviklingen. Størstedelen af indtægterne kommer fra abonnementer, men også andre indtægter, såsom annoncer og testtjenester, er i vækst.

Ifølge direktøren fungerer strategien, og i fremtiden vil der blive investeret mere i kunstig intelligens samt nye funktioner, såsom videoopkald, for at udvikle læringsoplevelsen osv.

https://x.com/SMM_Newsletter/status/1895219958822441101
image
image
image

4 Synes om

Markedslederens vækst er fantastisk! Dejligt at være ejer og aktiv bruger. Man får bare lyst til at sælge på grund af den ene orange mand.

Duolingos kendskabsgrad er virkelig imponerende. Næsten uanset hvem man spørger om appen, eller hvis jeg selv fortæller, at jeg bruger den, så er der rigtig mange, der også bruger den, eller i det mindste har prøvet den. Så brandet er bestemt kendt, lidt ligesom for eksempel Coca-Cola, Nike osv. Ikke helt, men derhenad. Hvis man skulle nævne navne på Duolingos konkurrenter, så kan jeg i hvert fald ikke komme i tanke om nogen.

Interessant at se morgendagens kurs.

4 Synes om

Her er mere fra aktionærbrevet:

image
image
image
image

Direktørens ord:

Closing remarks

2024 was an extraordinary year for Duolingo. People often ask me, “What’s the secret behind Duolingo’s success?” The truth is, there’s no secret—just our mission and a process. We call the process “The Green Machine.” It’s our approach to experimentation, and it’s the engine behind everything we do, from product development to viral marketing. To see how we operate in more detail, I welcome you all to read the Duolingo Handbook, which we just published a few weeks ago. I’m incredibly excited for what lies ahead. Each Monday, I share a message with the entire company. In my first note this January, I told the team that I believe 2025 will be our best year yet. Thank you for being a part of our journey to make learning accessible, effective, and delightful for everyone. Until next time, we’ll continue to make it fun.

Luis von Ahn
CEO and Co-Founder

2 Synes om

Jeg er ikke ekspert i dette, men på en eller anden måde virker denne linje i pengestrømsopgørelsen mistænkelig.
Screenshot_2025-02-28-00-55-43-10_f541918c7893c52dbd1ee5d319333948
Antallet af aktier er vokset ret hurtigt over tid.
Screenshot_2025-02-28-00-52-23-29_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12
Jeg tolker dette som, at en ret stor del af pengestrømmen går til ledelsens aflønning. Det vil sige, at fortyndingsrisikoen er stor.

En mere kyndig person kan måske kommentere, om dette er tilfældet, og om det er en god eller dårlig ting.

9 Synes om

Væksten i daglige og månedlige brugertal ser ud til at begynde at aftage. Absolut set er det dog stadig på et højt niveau, så på lang sigt burde væksten indhente værdiansættelserne.

1 Synes om

I dag vokser Duolingo ikke længere kun, men er rentabelt. :slight_smile:

https://x.com/QualityInvest5/status/1911739558493876591
image
image
image

3 Synes om

Interview med CEO’en, en lytteanbefaling hvis Duolingo interesserer som investeringsobjekt. Her gennemgås CEO’ens egen baggrund, Duolingos begyndelse til i dag og alt andet interessant.

3 Synes om

Citron research på X deler sandheder om Duolingo. Det er ikke i trådformat.

Screenshot_20250427_124939_X

1 Synes om

Duolingos kvartal gik godt. Virksomheden øgede sin omsætning markant fra sidste år og forbedrede samtidig sit resultat. Antallet af brugere voksede betydeligt for både daglige og månedlige brugere. Antallet af betalte abonnementer steg også, og abonnementsindtægterne voksede hurtigt.

CEO Luis von Ahn fremhævede især en ny brugerrekord og overskridelsen af grænsen på over 10 millioner betalende abonnenter.

Med henblik på fremtiden tror virksomheden især, at Duolingo Max og AI-baserede innovationer vil drive vækst og udvikling.

https://x.com/StockMarketNerd/status/1918038560545866182
image
image

Officielle materialer

image
image

2 Synes om

Overraskende godt kvartalsresultat. Baseret på det forrige indtjeningsopkald og von Ahns kommentarer forventede jeg, at indtjeningsniveauet og FCF ville blive ramt i første halvår, fordi test og optimering af videofunktioner vil tage tid, og dækningsgraden ikke er tæt på langsigtede mål.

Jeg har endnu ikke lyttet til det seneste indtjeningsopkald, men måske er der kommet en opdatering om dette.

2 Synes om

Duolingo har eksisteret i ret lang tid nu, så der er en ret overraskende stor vækst i brugertallet nu på kort tid. Hvad mon forklarer det?

Fundet i Moninkertaistujat-tweettråden, dvs. Duolingos andel.

Appen udvides fra sprog til matematik og musik, og andelen af betalende brugere vokser hurtigt. Gamification, stærke brugervaner og AI-baseret indhold holder brugerne engagerede.

Virksomheden øger effektivt omsætningen med nye tjenester uden store kundeanskaffelsesomkostninger. Digitalt indhold er skalerbart, og marginerne er høje, hvilket understøtter vækst og rentabilitet.

Mere om sagen i tweetet nedenfor. :slight_smile:

https://x.com/MMoney642/status/1918759783328579940

image
image
image

3 Synes om

Nedenfor er et tweet, der fortæller om, hvordan Duolingos CEO roste det nye skakmodul med, at det blev designet af to personer, der hverken kunne programmere eller spille skak.

Dette vakte kritik og mindede om Pelotons overhyping, og CEO’ens påstand er blevet fremhævet som et eksempel på kunstig overvurdering af aktien.

https://x.com/SilbergleitJr/status/1922683394380738847
image

2 Synes om

Duolingos brugertal er vokset i et hæsblæsende tempo. :slight_smile:

image
image
image

1 Synes om

Duolingo-appen er for det meste fantastisk. Den har dog nogle ret betydelige problemer, og Duolingo virker til at nægte at lytte til sine kunder, fordi ledelsen er forblændet.

Jeg brugte Duolingo for et par år siden og blev afhængig. Lige indtil jeg blev fuldstændig træt af, at der kom nye ord i et godt tempo i lektionerne, men den separate “ordøvelses”-funktion kun gentog præcis de samme ord.

Nu prøvede jeg Duolingo igen. Jeg blev afhængig i 2 uger. Jeg var allerede tæt på at købe en aktie – en fantastisk app! …Men da nye ord begyndte at samle sig, er det samme irriterende problem stadig til stede – selvom mit bibliotek allerede har omkring 1000 russiske ord, gentager ordøvelserne kun det samme sæt af 30 ord, som består af ord, jeg lærte allerførst. Jeg kan ikke genopfriske de ord, jeg virkelig har brug for i lektionerne, og som jeg virkelig har udfordringer med. Dette fører i sidste ende til frustration over indholdet af lektionerne og til annullering af abonnementet.

Hvis man googler det, har kunder klaget over dette konstant på fora og til kundeservice i 10 år, og problemet er til stede for alle sprog. Duolingos kundeservices standardrespons er en arrogant udtalelse, der beskriver, at gentagelse er bevidst og planlagt.

Det er sandt, at Duolingos læring er baseret på gentagelse, og det er nødvendigt, når pointen er at undervise i et sprog uden grammatik. Dette er dog ikke et rimeligt grundlag for at opretholde en fuldstændig kontraproduktiv praksis, der ikke understøtter læring. Hele ordøvelsesspillets motor synes at mangle en fornuftig algoritme til at vælge de vigtigste eller nyeste ord, eller også er der en algoritme, men den er vanvittig. Internettet er så fyldt med vrede kunder, der har annulleret deres abonnementer på grund af dette, at Duolingo sandsynligvis ville have tjent millioner, hvis de bare havde implementeret en valgfri rand()-loop eller givet kunderne mulighed for at øve de N nyeste ord fra deres bibliotek. Men valget om ikke at lytte til kunderne ser ud til at være ideologisk.

9 Synes om