Det ser ikke ud til, at der er en tråd om Trainers’ House her endnu, så jeg åbner en.
Virksomheden er meget stærkt ejet af sin grundlægger, Jari Sarasvuo, med en andel på 34,17%. Andre større ejere kan findes her: https://www.trainershouse.fi/sijoittajalle/osake/suurimmat-rekisteroidyt-omistajat-2/
I TOP5 finder vi stadig The Orange Company (Hyökyvaarat), Thomasset Oy (Jouhkit), Azaliya Sungatullina og økonomichef Saku Keskitalo, der sidste år modtog en stor del af Sarasvuos aktier og derefter øgede sin beholdning betydeligt på niveau 0,50 €.
CEO Arto Heimonen er virksomhedens 10. største ejer.
Virksomheden beskriver sig selv som et forandringsselskab på sin hjemmeside: “Trainers’ House er et forandringsselskab. Vores kunder bruger os til at implementere deres strategier hurtigere, mere effektivt og med større sandsynlighed for succes. Vores kunder stoler på vores dygtige og kundefokuserede medarbejdere, vores funktionelle værktøjer og vores moderne metoder. Vores arbejde måles ud fra de resultater, vores kunder opnår. Verificerbare resultater opnås bedst, når virksomhedskulturen understøtter målene.”
Blandt kundeeksemplerne findes et betydeligt antal store finske virksomheder og deres personale, hvis forretning TH angiver at have hjulpet. Virksomhedens rekrutteringssider giver et mere detaljeret billede af, hvilke roller der er åbne i virksomheden: https://vuosi2020.trainershouse.fi/#rekry
De mest synlige fornyelser har været Sarasvuos tilbagevenden som talkshow-vært via opkøbet af Mojo Studio. Herigennem er der blevet fremhævet personer, der er avanceret andre steder via virksomhedens Growth Academy, virksomhedens eget personale og interessante personligheder, bl.a. diskussionen med Anna Kontula var fremragende.
Udadtil er den mest synlige aktivitet den forandringsfokuserede coaching, som omfatter den igangværende månedlige Fight Club samt engangskøbte coaching-sessioner.
Marketingfolk booker leads til møder for kundevirksomheder og genererer tilsyneladende gode og effektive resultater for kundevirksomhederne.
Jeg selv begyndte at undersøge virksomheden i efteråret 2019 på baggrund af tallene, da værdiansættelsesmultiplikatorerne var passende for en virksomhed, der havde gennemgået en vending. Så kom corona, og virksomhedens værdi var 4 millioner euro, og der var 2 millioner i kassen. Jeg tankede op.
Efter de store stigninger spekulerer jeg nu på, om denne historie er fortalt, eller om man stadig skal holde potten i porteføljen.
Min investeringsmentors anbefaling for denne virksomhed var engang: “Man bør under ingen omstændigheder investere en eneste øre af sine egne penge i denne type forretninger, hvor alt afhænger af hovedejerens dagsform.”
På den anden side ser Jari ud til at være i form, og TH købte Stronghold Success som en del af virksomheden sidste år. Det ser ud til, at hovedejeren stadig ønsker at se TH stige til en mere succesrig virksomhed.
Måske er det værd at være med?
Der er foreslået et udbytte på 0,02 € til generalforsamlingen, og bestyrelsen har lovet at udlodde yderligere 0,03 € i løbet af 2021, hvis situationen tillader det. Driften er blevet profitabel, og tallene ser stadig gode ud i mine øjne, hvis kerneforretningen fortsat fungerer rimeligt.
(Åbningen af tråden indeholder på ingen måde investeringsanbefalinger.)