For så vidt angår fritidssæsonen kunne Q3 næppe have været bedre for Duell, i hvert fald ikke i Norden.
Jeg har modtaget forsigtige signaler om, at handlen er begyndt at live op hos mange aktører i branchen.
Ud fra hvad jeg har fulgt med i af lagertal, er varerne blevet solgt godt, og nogle produkter er endda blevet udsolgt, eller lagerbeholdningen viser nul, og der ser ud til at være nye leverancer på vej i løbet af juni. (Dette gælder især for ATV-relaterede produkter).
På udstyrsiden er det sværere at få et situationsbillede på grund af det enorme sortiment, men jeg har mine egne kontrolpunkter for enkelte produkter, og de bliver også solgt i et jævnt tempo.
Hvad jeg har hørt ude i marken, så bliver der rent faktisk taget konkrete skridt til at få varerne ud af lageret og dermed frigøre kapital.
For olieprodukternes vedkommende kom der også en meddelelse om, at prisstigninger træder i kraft fra den 1. juni, og som følge heraf købte jeg i hvert fald en palle snescooterolie til lager til mig selv til næste vinter, og jeg tror ikke, at priserne på disse vil falde i den nærmeste fremtid.
Jeg har også bidt mærke i, at Duell har fået helt nye varemærker i sortimentet her i løbet af den sidste gode måneds tid. (Disse ville næppe komme til, hvis selskabet led af pengemangel eller en likviditetskrise).