Duell - Motorsport till aktiemarknaden

Duell fortsätter bara att sjunka, då det verkar finnas gott om säljare. :chart_decreasing:

Q2 kommer om 10 dagar, och förväntningarna verkar inte vara höga efter vd:ns avskedande. Frankrike är det största frågetecknet för mig här.

Förra året hade Q2 en omsättning på 29,3 miljoner euro och ett justerat EBITA på 1,1 miljoner euro. Nu går det förmodligen med förlust? Mitt fokus ligger på kassaflödesutvecklingen, vilket är avgörande i Duells investeringsberättelse, då företaget handlas med en betydande rabatt i förhållande till varulagret.

Varulager totalt 48 994 000 € vs Långfristiga skulder totalt 22 648 000 € skillnad = 26 346 000 € och Duells marknadsvärde är nu 11 000 000 €. :money_bag:

Såvitt jag förstår finns varulagret i balansräkningen till inköpspriser, till vilket Duells bruttomarginal sedan läggs, med vilken varorna säljs till oss återförsäljare, och Q1:s bruttomarginal % var 24,1 %.

Företagets kundfordringar och likvida medel är större än de kortfristiga skulderna.

Jag vill också påpeka att Q2 redan är bakom oss och Duells säsongsmässigt bästa kvartal pågår just nu; till exempel förra året under Q3 var kassaflödet från den löpande verksamheten positivt med 8 miljoner euro.

6 gillningar