Duell - Motorsport til aktiemarkedet

Duell fortsætter bare med at falde, da der synes at være nok sælgere. :chart_decreasing:

Q2 kommer om 10 dage, og forventningerne synes ikke at være høje efter CEO’ens fyring. Frankrig er det største spørgsmålstegn for mig her.

Sidste år var omsætningen i Q2 29,3 millioner euro og justeret EBITA var 1,1 millioner euro. Nu går vi nok i tab? Mit eget fokus er på udviklingen af pengestrømmen, hvilket er afgørende i Duells investeringshistorie, da virksomheden handler med en betydelig rabat i forhold til varebeholdningen.

Varebeholdning i alt 48.994.000 € vs. Langfristet gæld i alt 22.648.000 € forskel = 26.346.000 € og Duells markedsværdi er nu 11.000.000 €. :money_bag:

Som jeg forstår det, er varebeholdningen bogført til kostpris, hvortil Duells bruttofortjeneste lægges, når varerne sælges til os forhandlere, og bruttofortjenesten i Q1 var 24,1 %.

Virksomhedens tilgodehavender og likvide midler er større end den kortfristede gæld.

Jeg vil også gerne påpege, at Q2 allerede er overstået, og Duells sæsonmæssigt bedste kvartaler er i gang, f.eks. var pengestrømmen fra driften i Q3 sidste år positiv med 8 millioner euro.

6 Synes om