Jeg agter at stemme, med min beskedne mængde aktier, imod at der meddeles decharge (ansvarsfrihed). Der er da i den grad blevet kludret i det, når selskabet er endt i denne tilstand. Forhåbentlig kommer Kyösti Kakkonen og giver ledelsen en ordentlig opsang for deres manglende evner, så man i det mindste får lidt brød og skuespil i stedet for ødelæggelse af aktionærværdien. Jeg undrer mig også lidt over tildelingen af bemyndigelsen til at trykke 400 mio. nye aktier, og hvad planen er med dem. Jeg undrer mig ligeledes over de høje mødesalærer i forhold til formuen i et selskab på randen af konkurs, og om det reelt er nødvendigt at udpege et nyt bestyrelsesmedlem, når den merværdi, vedkommende bidrager med, står hen i det uvisse.
16. Bemyndigelse af bestyrelsen til at beslutte aktieemissioner og udstedelse af
særlige rettigheder, der giver ret til aktier Bemyndigelse af bestyrelsen til at beslutte erhvervelse af egne aktier
Bestyrelsen foreslår over for generalforsamlingen, at bestyrelsen bemyndiges til at beslutte om
(i) udstedelse af nye aktier og/eller
(ii) overdragelse af selskabets egne aktier og/eller
(iii) udstedelse af særlige rettigheder som omhandlet i den finske aktieselskabslovs kapitel 10, § 1 på følgende vilkår:
Bestyrelsen kan på grundlag af bemyndigelsen beslutte om aktieemission og udstedelse af særlige rettigheder også som en rettet emission, det vil sige ved fravigelse af aktionærernes fortegningsret under de i loven angivne forudsætninger. Der kan på grundlag af bemyndigelsen udstedes højst 400.000.000 aktier.
Bestyrelsen kan udnytte bemyndigelsen i én eller flere omgange. Bestyrelsen kan anvende bemyndigelsen til at styrke selskabets og dets datterselskabers kapitalstruktur, reducere garantiforpligtelser, forbedre likviditeten og selskabets finansielle stilling, til gennemførelse af virksomhedskøb og andre transaktioner, udstedelse af konvertible lån eller til andre formål besluttet af bestyrelsen. Nye aktier kan udstedes, og selskabets egne aktier kan overdrages enten mod vederlag eller uden vederlag, dog således at der højst kan udstedes 125.000.000 aktier uden vederlag. Nye aktier kan også udstedes som en fondsforhøjelse til selskabet selv. Bestyrelsen bemyndiges til at beslutte om de øvrige vilkår for aktieemissionen og udstedelsen af særlige rettigheder. Bestyrelsen kan på grundlag af bemyndigelsen beslutte om realisering af egne aktier, som selskabet måtte have i pant.
Bemyndigelsen foreslås at være gældende indtil den ordinære generalforsamling i 2027, dog senest indtil den 30.6.2027. Bemyndigelsen ophæver tidligere meddelte bemyndigelser vedrørende aktieemission samt udstedelse af aktieoptioner og andre særlige rettigheder, der giver ret til aktier.