Är historien om Dovre slut här? Erbjuder en skräpbank att köpa aktier till ett nominellt pris?
Gör inte Koskelo, som försvarade Suvic och Dovre, ett motbud?
Märkligt att diskussionen har avstannat här.
Det är också intressant vad Dovre Groups styrelseordförandes verkliga roll är i det här mönstret. Kalervo Rötsä har åtminstone varit en namnkunnig profil på advokatbyrån Eversheds. Är rollen här att vara ett förkläde för de verkliga makthavarna eller vad?
Nåväl – det är nog lönlöst att förvänta sig någon kommentar från honom eller andra som känner till saken bättre. Det är dock märkligt att 84,7 miljoner euro av Suvics skuld på 133 miljoner euro var skuld till moderbolaget Dovre. Var det på riktigt eller något helt annat?
Hela det här Suvic/Dovre-fallet luktar inte bara – det stinker!