@Joni_Gronqvist Digital Workforce har klaret sig rigtig flot på markedet.
En ting, som det havde været rart at se fra virksomheden eller fra jer hos Inderes, ville have været en fuldstændig sammenlignelighedsanalyse af ændringen i regnskabspraksis for licenser.
Hvis jeg har forstået det rigtigt, foretog DWF to ændringer i regnskabspraksis. Ændringen af licenser til nettoværdier var fuldt ud indarbejdet i de nye sammenligningstal. Men ændringen i timingen af licensindtægtsføring, hvor licensomsætningen før var fordelt over et år eller måske to eller endda tre år (?), indtægtsføres nu på én gang på tidspunktet for handlen. Denne ændring var, så vidt jeg forstår, ikke blevet indarbejdet i sammenligningstallene. Det ville være godt at forstå, hvor væsentlig denne ændring er.
Hvis jeg forstår det ret, ville et etårigt licenssalg på 100.000 euro foretaget i januar 2025 førhen kun have resulteret i en indtægtsføring på 25.000 euro i Q1 (resten i de efterfølgende kvartaler). Men nu, for en tilsvarende handel i Q1/2026, indtægtsføres alle 100.000 euro med det samme?
Afhængigt af mængden og timingen af licenssalget kan dette have en ret stor indvirkning på toplinjen og samtidig sandsynligvis på lønsomheden i overgangsperioden, da den nettoomsætning bør flyde direkte ned på bundlinjen.
Har I haft nogen diskussioner eller overvejelser om dette? Er denne effekt væsentlig?