Dellia Group AS - Kan tørrede mangoer være mere afhængighedsskabende end heroin?

Jeg var lige ved at få mine mangoer galt i halsen, da jeg åbnede Nordnet og senere forummet. :grin:

Gode pointer ovenfor, så jeg vil ikke gentage de samme ting. Det, jeg selv sidder og spekulerer over, er, hvilket niveau EBIT-marginen ender på. Er sidste års 11-12 % normalen, eller er det de 9,5 % fra Q1? Der bliver kæmpet hårdt om hyldepladsen, og der bliver pumpet penge i bedre placeringer i butikkerne, og alligevel aftager væksten – ender man så både med at miste mangoerne (omsætningen) og samtidig se marginerne falde? Kan den nye normal for marginerne mon ligge omkring 5-6 %? Føj for den.

Samtidig må det konstateres, at virksomhedens ledelse på en eller anden måde virker en smule fortabt. Den der “interesse fra eksterne parter i firmaet” begyndte at se ubehageligt meget ud som “pump and dump”, nu hvor Q2-tallene ser ud til at blive grimme. Selvom der skulle være en hel kø af interesserede, gør denne vækstafmatning i hvert fald ikke virksomhedens værdi højere i en købers øjne.

Det er en vanskelig situation, og det er mildest talt svært at vurdere den nuværende værdiansættelse, når man ikke kender EBIT-marginen. Det tør jeg dog godt sige: Hvis Q2 EBIT-% falder markant mere fra Q1-marginerne, kan nedturen fortsætte.

23 Synes om