Coala-Life - Hjerteovervågning

Jeg besluttede mig endelig for at oprette en tråd om dette, så jeg ikke behøver at fylde kurs-overvågningstråden med spam :sweat_smile:.

Coala Life udvikler systemer/apps/enheder til hjerteovervågning (jeg kender ikke branchen så godt, så jeg kan ikke sige det helt præcist). Altså SaaS og sundhedsteknologi som branche. Der er allerede opnået godt med patenter og produktgodkendelser/anbefalinger, så den teknologiske risiko er begrænset, og salget bør for alvor tage fart i år. Selskabet blev børsnoteret sidste år på en lidt speciel måde, da et tidligere selskab “købte” dette ind på børsen og frasolgte de gamle forretningsaktiviteter.

“Coala Life er en medicinteknisk virksomhed grundlagt i Sverige med fokus på skybaseret hjerte- og lungediagnostik. Virksomheden har udviklet og lanceret Coala Heart Monitor – en prisvindende, FDA-godkendt og CE-mærket produktplatform, der muliggør langvarig fjernovervågning, analyse og algoritmebaseret diagnostik af hjertet samt auskultation af lunger, eksternt og i realtid. Coala Heart Monitor markedsføres primært til sundhedsudbydere som en Rx-løsning til brug i patientens hverdag og hjemmemiljø. Virksomhedens løsninger er baseret på over 10 års forskning og udvikling og er beskyttet af mere end 30 patenter. Hovedkontoret ligger i Uppsala, Sverige, og siden 2019 har det amerikanske kontor ligget i Irvine, Californien. Mere end 10.000 patienter har brugt, fået stillet en diagnose eller er under langvarig overvågning med Coala Heart Monitor. I Coala Care Portal er der i øjeblikket tilsluttet mere end 1.700 læger og sygeplejersker fordelt på mere end 500 udbydere.”

Selskabet er naturligvis stadig meget tabsgivende, men tallene for de foregående kvartaler er tilsyneladende blevet påvirket af forhold relateret til børsnoteringen. Udvandingen har været kraftig, og på grund af den specielle børsnotering var værdiansættelsen af selskabet udfordrende (og i det mindste hos Nordnet misvisende), hvilket er grunden til, at aktiekursen ser… meget interessant ud. Red Eyes estimater:

Q1:

Coala_Q1_2022_SV_FINAL.pdf (coalalife.com)

Et ret stort opkøb blev offentliggjort for et øjeblik siden.

Hvortil Red Eyes kommentarer er:

Coala Life: Initial Take on the Acquisition of Vitrics (redeye.se)

CEO’en købte netop i dag en pæn portion:

“Coala Lifes CEO, Dan Pitulia, købte 500.000 aktier den 9. juni 2022 til en samlet værdi af ca. 1,6 MSEK, med en gennemsnitspris pr. aktie på 3,2277 SEK. Aktierne blev købt på Nasdaq First North Growth Market.
Efter opkøbet ejer Dan Pitulia i alt 3.411.279 aktier, svarende til 4,29 procent af de udestående aktier i Coala-Life Group AB (publ), samt 1.271.706 warrants. Ejerskabet er personligt og via nærtstående parter og selskaber.”

6 Synes om

Toimari lisäili jälleen hieman.

Coala Life’s CEO, Dan Pitulia, acquired 100,000 shares on June 15, 2022 at a total value of approximately 0,245 MSEK, with an average price per share of 2,4550 SEK. The shares were acquired on Nasdaq First North Growth Market.

Following the acquisition, Dan Pitulia owns a total of 3,511,279 shares, corresponding to 4.42 percent of the outstanding shares in Coala-Life Group AB (publ), as well as 1,271,706 warrants, the ownership is in person and through related parties and companies.

2 Synes om

Q3 tulos. Kasvu alkanut hyvin, vaikkakin nollasta on helppo kasvaa. Turskaa tulee vielä kunnolla.

Third quarter 2022

• Net sales increased to SEK 5.0 M (0.9).

• EBITDA amounted to SEK -27.8 M (-16.0).

• Operating income totaled SEK -28.2 M (-16.9).

• Profit after tax was SEK -18.5 M (-16.0).

• Earnings per share (weighted) was SEK -0.3 (-7.8).

• Cash flow from operating activities was SEK -36.0 M (-13.7).

Kuukausittaisia USA lukuja alettiin julkistaa (yay)

Syys:
KPI’s September 2022:

• Patients in RPM as of September 30, 2022: 2,600

• Annual revenue rate as of September 30, 2022: 2.7 MUSD

Loka:
KPI’s October 2022:

• Patients in RPM as of October 31, 2022: 2,800

• Annual revenue rate as of October 31, 2022: 3.2 MUSD

2 Synes om

“Kevyt” diluutio :smiley:

" Coala-Life Group intends to carry out a rights issue of units, guaranteed to 75 percent, consisting of new shares and warrants of approximately SEK 101 million

The Rights Issue comprise no more than 198,704,085 units and each unit consist of one (1) new share and one (1) warrant issued free of charge. The subscription price is SEK 0.51 per unit and refers to the share. "

Osakemäärä ennen antia 79,4m.

"The main reason for the Rights Issue is to finance the Company’s continued commercial expansion, primarily in the United States. QorumPartners, which is a service company in Managed Remote Patient Monitoring, was established in the beginning of 2022 and has since grown rapidly. In August 2022, Coala Life acquired Vitrics, which also is service company within the Managed Remote Patient Monitoring space. Sales of the medical device Coala Heart Monitor has developed well, with an increasing number of recurring customers and in Sweden the sales organization has been reorganized to create a better offering for the Swedish healthcare system. In the spring of 2022, the Coala Heart Monitor received 510K approval for use in lung auscultation. Coala Life’s patient platform and software has been further developed and multiple milestones related to this have been reached.

To ensure that the Company has the best conditions to build and grow its business, primarily in the United States, and to develop its product offering and establish sustainable profitability, the board of directors intends to convene an extraordinary general meeting to resolve on the Rights Issue (as well as the Overallotment Option and the Commitment Consideration Issue). Upon full subscription, the Company will initially receive proceeds of approximately SEK 101 million before deduction of transaction costs. Should the Overallotment option be fully exercised, the Company will initially receive additional proceeds amounting to approximately SEK 10.1 million before deduction of transaction costs. Approximately SEK 25 million is expected to be contributed to the Company through set-off of debt. The transaction costs related to the various issues are estimated to amount to approximately SEK 10.9 million. The Company may furthermore receive additional proceeds in the event that the warrants are exercised for the subscription of new shares during the third quarter of 2023.

The expected net proceeds will, following below order of priority and with the approximate split specified in parentheses, be used for;

• Continued market penetration in the United States (50%)

• R&D (12.5%)

• Financing of day-to-day operations (37.5%)"

Jonkinlainen anti oli odotettavissa, kun yhtiö panostaa kasvuun, mutta turskaa tulee ainakin alkuvaiheessa runsaasti. Tämä annin koko kuitenkin aika huima, varsinkin kun siitä suurin osa jo ennalta merkitty :smiley:. No parempi tämäkin kuin konkurssi, kun yhtiön tuotteet kuitenkin vaikuttaa pätevältä ja liiketoiminnallisestikin lupaavalta, kunhan alun tappiollisuudesta selvitään

2 Synes om

Q4 er ude. Væksten er svimlende (omend udgangspunktet for omsætningen var lille), og det absolutte tab er blevet reduceret, men i dette tempo vil pengene helt sikkert slippe op igen på et tidspunkt. Når man kigger på EPS-linjen, kan man blive lidt svimmel, da tabet i Q4 alene er større end aktiens værdi (og for hele året er det betydeligt mere) :smiley:

Forretningen er dog kommet godt i gang, og målene for 2024 er stadig gældende.

“. Selv når vi tager i betragtning, at vi har styrket organisationen for at udvikle den udvidede service, er de nøgletal, der er offentliggjort i denne rapport, i overensstemmelse med vores finansielle mål om en omsætning på 250 millioner SEK inden 2024 med et positivt driftsresultat og en bibeholdt bruttomargin på over 80 %.”

Det vigtigste i denne case er formentlig, om virksomheden formår at få et positivt cash flow, før pengene slipper op og virksomheden går konkurs, hvis den ikke længere kan få ny finansiering. Hvis virksomheden overlever den indledende fase, virker forretningen dog god, og branchen taget i betragtning er der ingen frygt for, at kunderne slipper op i meget lang tid.

1 Synes om

Virksomheden opererer i et ret svært og konkurrencepræget segment. Der findes efterhånden en hel del virksomheder, der producerer disse forskellige bærbare/enkeltkanals/ellers små EKG-apparater og de systemer og algoritmer, der er bygget op omkring dem. Der er bestemt en reel medicinsk anvendelse for dem, men det er de færreste, der kan gå sejrrigt ud af konkurrencen.

Her er der dog en lidt anden vinkel sammenlignet med andre, da apparatet inkluderer fonokardiografisk analyse (lytning til hjertelyde), hvilket jeg ikke kan huske at have set hos andre firmaer. Jeg kan dog ikke forestille mig, at det giver nogen særlig fordel for sundhedspersonalets kliniske arbejde. Det er klart, at disse nok også markedsføres til lægfolk med tendens til selvovervågning. Efter min mening bevæger man sig her ud på lidt gyngende grund, og jeg kan stadig ikke forestille mig, at det skulle give virksomheden nogen særlig konkurrencefordel.

Intet udelukker naturligvis, at produktet kan få stor succes i fremtiden. Efter min smag er det bare en ret spekulativ og yderst risikabel investering.