Virksomheden opererer i et ret svært og konkurrencepræget segment. Der findes efterhånden en hel del virksomheder, der producerer disse forskellige bærbare/enkeltkanals/ellers små EKG-apparater og de systemer og algoritmer, der er bygget op omkring dem. Der er bestemt en reel medicinsk anvendelse for dem, men det er de færreste, der kan gå sejrrigt ud af konkurrencen.
Her er der dog en lidt anden vinkel sammenlignet med andre, da apparatet inkluderer fonokardiografisk analyse (lytning til hjertelyde), hvilket jeg ikke kan huske at have set hos andre firmaer. Jeg kan dog ikke forestille mig, at det giver nogen særlig fordel for sundhedspersonalets kliniske arbejde. Det er klart, at disse nok også markedsføres til lægfolk med tendens til selvovervågning. Efter min mening bevæger man sig her ud på lidt gyngende grund, og jeg kan stadig ikke forestille mig, at det skulle give virksomheden nogen særlig konkurrencefordel.
Intet udelukker naturligvis, at produktet kan få stor succes i fremtiden. Efter min smag er det bare en ret spekulativ og yderst risikabel investering.