Selskabets børsnoteringsvindue åbnede i dag. Der er tale om en svensk digital research-virksomhed, stiftet i 1998. Aktieudstedelsen arrangeres for at opnå finansiering og for at lette kapitalinvestorens ejerskab. Produktet er en digital markedsundersøgelsesplatform for virksomheder. Markedsværdi 850-974M€, free float 52-60%.
Et par citater:
Pressemeddelelse 1. februar 2021: Cint har til hensigt at notere sine aktier på Nasdaq Stockholm
Cint Group AB (publ) (“Cint” eller “Selskabet”), en global softwareleder inden for digital indsigtindsamling, annoncerer i dag sin intention om at lancere et indledende offentligt tilbud af sine aktier (“IPO” eller “Udbuddet”) og at notere sine aktier på Nasdaq Stockholm. Udbuddet forventes at bestå af både nye aktier udstedt af Cint og eksisterende aktier i Selskabet udbudt af Hovedaktionæren.
Grundlæggende udbudsstørrelse på 72.000.000 aktier / ca. 4.464 – 5.184 mio. SEK / ca. 442 – 513 mio. EUR, omfattende:
o Primært udbud på mellem 10.555.555 og 12.258.064 aktier / ca. 760 mio. SEK / ca. 75 mio. EUR
o Sekundært udbud på mellem 59.741.936 og 61.444.445 aktier / ca. 3.704 – 4.424 mio. SEK / ca. 367 – 438 mio. EUR
{“content”:"Jeg stødte på Tin Fonders besiddelser i Modulight-tråden, og efter at have undersøgt dem, tog jeg en lille opfølgende position i Cint. Aktiekursudviklingen havde stadig været rimelig, og efter Q3 købte jeg lidt mere (dette firmas første positive resultat). Cint har også udvidet sig gennem opkøb, f.eks. Lucid Holdings fra USA. Jeg tror, at der vil være efterspørgsel inden for dette forskningsområde fremover, og her kombineres muligvis også muligheden for skalerbar vækst. Med denne vil jeg sandsynligvis tage et kvartal ad gangen. Altså ingen investeringsanbefaling.
Artiklen citerer Handelsbankens analytikere Daniel Djurberg, Fredrik Lithell og Jesper Stugemo.
Trods Handelsbanken-analytikernes bekymringer fastholder banken sin købsanbefaling for Cint Group på en tre måneders tidshorisont. Banken tror på, at aktien vil præstere bedre end markedet og fastholder aktiens kursmål på 30 kroner over en treårig periode.
Underoverskrifter:
Mod mere profitable produkter
Aktiens kursmål et godt stykke over den nuværende kurs