Chromogenics AB – turnaroundbolag från Sverige?

Jag skulle inte kalla det för en blåsning, utan snarare att firman sitter i skiten. Åtminstone de saker jag berättat kan man läsa i bolagets egna publikationer. Man basunerar inte ut konkursrisken högt, men själv fick jag en lägesbild på under en kvart.

Jag ser inte särskilt många anledningar till varför någon utomstående skulle köpa det här företaget. Genom att köpa boet via konkurs slipper man garantiansvaren som företaget har och som utifrån tidigare meriter fortfarande kan ge upphov till ersättningskrav.

På grund av konkursrisken kan försäljningspipelinen vara blockerad, eftersom beställaren oundvikligen känner en osäkerhet kring om man får produkterna, och även om man skulle få dem, har garantitiden då någon betydelse?

Sällan har ett företags situation skrikit “köp inte” så som det här. Men gör för all del en egen genomgång av siffror osv.!

2 gillningar