Chromogenics AB – vendingsselskab fra Sverige?

Vindueskøb blev aktuelt for mig, så jeg huskede denne svenske virksomhed og tjekkede situationen.

Scenariet gik som jeg forventede (*), og en aktieemission blev arrangeret i 1. kvartal. Krigen i Ukraine og inflationen forværrede situationen yderligere.

Det er nemt at være pessimistisk nu – solen strømmer ind gennem persiennerne som på en november-eftermiddag. Udgifterne stiger, der er forsinkelser i materialeleverancer, og efterspørgslen er svag. Emissionen blev ikke fuldtegnet, måske delvist på grund af den nyligt eskalerede situation i Ukraine. Ikke en let situation.

Aktiekursen er fortsat med sit grimme fald, og virksomhedens nøgletal understøtter ikke antagelsen om en hurtig vending. Det ser ud til, at virksomheden er på vej ind i en gentagen emission/warrant-spiral, ligesom et par velkendte navne fra Helsinki-børsen.

Kort sagt: vent på vendingen, stadig.

*) Meningen er ikke bare at prale med “hvad sagde jeg”. Jeg ville meget gerne have taget fejl. Med søgefunktionen kan du finde Paragon Ag, og der finder du den tråd, jeg åbnede, hvor investeringstesen gik fuldstændig galt.

7 Synes om