Sanrio har inte börjat marknadsföra spelet med Bublar än.
Deras synlighet i sociala medier är av en annan klass, och spridningen av spelet borde vara i deras intresse.
Sanrio har inte börjat marknadsföra spelet med Bublar än.
Deras synlighet i sociala medier är av en annan klass, och spridningen av spelet borde vara i deras intresse.
Uppgången verkar fortsätta även idag. Vi får se var vi hamnar innan helgen.
En liten nyhet nu skulle kunna vara bensin på elden. Det vore kul att höra något redan innan kvartalsrapporten om ett par veckor.
Nu fick jag slaganfallet (kursreaktionen direkt +17%):
https://bublar.com/press/press-releases/#/fb54215d-f8f8-4db9-a166-ccfe9eb006c9
2021-02-05 kl. 9.30.00
Bublar Group ingår ett strategiskt partnerskap med det världskända konsumentunderhållningsföretaget MGA Entertainment (MGAE). Målet är att kombinera MGAE:s berömda och ikoniska varumärken med Bublars egenutvecklade plattform för spel i den verkliga världen, samt plattformen för filmskapande som gör det möjligt för vem som helst att skapa och dela sina egna 3D-animerade filmer på bara några sekunder på sin telefon. Bublar får en global licens för några av MGAE:s mest populära varumärken.
…
Målkursen är väl fortfarande 7kr om den inte redan har stigit? Och efter det har det gjorts 1 företagsköp och nya avtal har slutits. Så det finns fortfarande gott om utrymme för uppgång.
Det här kommer att bli bra och potten kan vara över 10x i slutet av hösten om allt går bra.
Ja, vi letar efter en 10X uppgång här. Vad vi får återstår att se.
Men nu härnäst HK US- och Kina-licens och ett exakt releasedatum tack.
Det vore också trevligt att höra mer om Plotagons projekt i Korea (den bättre)
Sågar upp och ner, kvartalsrapport nästa vecka.
Antingen blir det ett nollresultat eller dåligt, vilket innebär att GBK inte når det angivna målet för att lösa in den extra aktiepotten, enligt min åsikt.
Jag har tankat 20% under de senaste två veckorna, jag kan lägga till 10% till om den går ner från nuvarande nivå, annars väntar vi på vad som kommer på mobilfronten och med vilken tidsplan.
Hello Kittys lanseringsdatum och Plotagons projekt är nu högst upp i tankarna.
OWH:s nya uppdatering. De har nu lagt till den där Free Roam-funktionen. Jag vet inte hur nära vi är en release, men de pratar om en “mycket nära framtid”.
UPPDATERING 0.129
Vi förstår att vissa av er är fast hemma och inte kan gå ut, och eftersom detta är ett platsbaserat spel kan det göra det ganska svårt att spela.
Därför har vi nu implementerat en “free roaming potion”. Detta gör att du kan slåss mot fiender, samla resurser och göra uppdrag med din hjälte medan du står stilla.
Några mindre men viktiga ändringar och fixar
Och självklart har vi tagit bort massor av irriterande buggar!
Detta är bara en handfull av de saker vi har jobbat med och det kommer mycket mer, inom en mycket nära framtid!!
Vill tacka er alla för att ni hjälper oss att hitta alla dessa buggar och delar med er av era fantastiska idéer!! Tack!
GBK:s produktionsbolag Infinite Entertainment gör en Cthulhu-film med Spike Lee.
GBK sköter VFX-sidan
https://bublar.com/press/press-releases/#/5c19e91c-151d-4039-9294-6aa8262d5835
Licensavtal från Vobling med Gloria GmbH gällande AR-brandträningslösningar. Kommer vi att få fler nyheter denna vecka?
https://bublar.com/press/press-releases/#/dc2084d2-2622-4833-a220-59c709a587ff
https://bublar.com/press/press-releases/#/8a0f0ba0-0642-46d0-b7eb-75a6080ed0cb
Roviolainen Bublars styrelse
https://bublar.com/press/press-releases/#/a93d340f-8d29-4428-aea4-939af197cd69
Och så skjuts Hello Kitty upp igen
-27% på tavlan just nu.
Det känns som att inte ens det här företaget får sina spel klara. Vi har inte hört mycket om spelet Otherworld Heroes på sistone. Kanske hela projektet har lagts på is ![]()
Nu börjar det räcka. Ingenting levereras och snart trycks nya papper. OWH ligger nog också på is. Måste fundera lite på om man ska slänga ut det här eller lätta, själv har jag en förlust på 22% och äger cirka 70 000 aktier.
Ja, företagets kommunikation har varit ganska vilseledande på sistone, tycker jag. De lovade en Hello Kitty-release och byggde upp “hajp” kring den, men nu skjuts den upp och det har inte ens släppts någon gameplay-video.
Det ser ganska dåligt ut med det här företagets agerande.
Lite ljus i tunneln…
Jaha, namnbytet är nu klart:
Goodbye Kansas Group
Det har åtminstone inte väckt marknadens intresse än så länge ![]()
Goodbye Kansas Group AB (publ) (“Goodbye Kansas Group” eller “Bolaget”), meddelar att Bolaget har säkrat ett omfattande finansieringspaket på upp till 226 MSEK totalt från den Los Angeles-baserade investeraren LDA Capital Limited (“LDA Capital”), större aktieägare och Nordea Bank Abp (“Nordea”) (tillsammans “Finansieringspaketet”). En del av Finansieringspaketet består av ett egetkapitalåtagande på upp till 175 MSEK från LDA Capital (“Egetkapitalåtagandet”), vilket ger Bolaget en option, men inte en skyldighet, att anskaffa kapital under en treårsperiod. ABG Sundal Collier har agerat finansiell rådgivare åt Bolaget i samband med Finansieringspaketet.
Mellan raderna skulle en pessimist kunna läsa att en nyemission kan vara på gång igen.
Äntligen försöker de göra något för att få företaget att producera något. Om de bara kunde få ett spel färdigt och publicerat ![]()
Jag har inte haft några aktier i företaget på länge, men det kan finnas potential om/när de får Hello Kitty-spelet publicerat och spelet dessutom är bra. Underworld Heroes verkar vara ett ganska dött spel numera ![]()
Och en nyemission har ju tryckts igenom för ett par veckor sedan. Kursen nu -80% YTD. Konstigt nog handlas emissionsaktierna till 0.39 och de vanliga aktierna till 0.52.
Det här har verkligen skjutit i höjden under den senaste månaden ungefär. Beställningar kommer in, men jag kan fortfarande inte bedöma om det har skett någon verklig vändning. Som en med en liten lotteriposition är detta förstås en mycket trevlig riktning, men det skulle vara intressant att höra om någon som är mer insatt i företaget har några insikter att dela med sig av.
Mer information finns där om du kan svenska, annars kan du använda Google Translate. Den här tråden har varit tyst länge.