Det låter bra. När sommaren kommer måste jag prova att spela själv. ![]()
BUBL:s kurs hoppade fint igen idag, +10%. Är det andra beta-fasens försök som orsakade detta?
Jag vill inte köpa fler uppföljningssatser innan OWH-spelet börjar säljas och HK:s release bekräftas.
Jag tror inte det, det har kommit Beta-uppdateringar och den här skilde sig inte från de andra enligt min åsikt. Ett trevligt uppåt-hopp. Ingen aning om varför, är det bara en återgång till prisnivån, tiden före coronan? De har varit misstänksamt tysta på varje kanal, förhoppningsvis får man snart läsa goda nyheter igen.
OWH:s försäljningssiffror kan verkligen vara vad som helst, från utmärkta till usla.
OWH:s release närmar sig, här är ett svar från Discord när man frågade varför in-game-köp inte fungerar på iOS. (Jag hittade ingen annan information om länderna som ingår i soft release än att 70 länder var med i 2019 års Beta)
The reason for this is that we are about to go live in selected markets around the world. You as an iOS tester via TestFlight do not pay for the things you buy in the store - and now when we are about to release the game in selected markets, we can’t have some players not paying for the stuff in the store when others do - hence why iOS testers playing the closed beta now can’t buy stuff the the store (you will be able to do that when you download the official version of the game via App Store). Long story short - the in-game shop works as intended for those testing the game on Android, and soon for those Android and iOS players in those markets we will soft launch the game in.
En bra uppgång under den senaste månaden, på väg mot tidigare nivåer och förhoppningsvis förbi dem. (I skrivande stund 1 mån +50%)
https://bublar.com/press/press-releases/#/15C27099A53224DB
De håller på att förvärva ytterligare ett företag. Effekten på aktierna är ganska betydande, så vi litar på att de vet vad de gör. Goodbye Kansas har förstås stora kunder.
Här är en artikel från Dagens Industri om ämnet
Det utestående antalet aktier i Bublar Group före transaktionen uppgår till 54 913 141. Utspädningen som följer av den första icke-kontanta emissionen kommer att vara cirka 23 procent och vid den maximala tilläggsersättningen cirka 32 procent.
Sen verran että tuntuu, tosin kova hankintahan tuo on. Ei nyt vielä älytöntä dippiä tullut osakkeen hintaan.
Vi måste bara vänja oss vid dessa utspädningar och den smärtsamt långsamma mognaden av verksamheter med dessa små företag, även om de verkar inom en framgångsrik framtida bransch. Ibland förverkligas tesen om hög risk, hög belöning, förhoppningsvis även med denna “bubbla”.
Det återstår att se, jag sitter på min egen hög och väntar nu på att de ska släppa ett spel som skulle generera intäkter, sedan kan vi titta på världsherravälde
Nyheter från Vobling
https://bublar.com/press/press-releases/#/1CCD09A808A9CCC2
Från Sayduck
https://bublar.com/press/press-releases/#/5713879DA8644998
Och Otherworld Heroes soft release i Sverige, Polen och Indonesien
https://bublar.com/press/press-releases/#/82F0747F5EA9CB24
Nu är det bara att vänta på de första siffrorna från nedladdningar och spelarkommentarer. Resultatet för Q1 släpps nästa torsdag.
En liten uppgång byggs upp i en takt av +6 %. De kommunicerar åtminstone aktivt på många fronter, Otherworld Heroes har släppts på utvalda marknader, saker med 3D- och AR-teknik går till nya kunder osv. Lyckligtvis är inte hela grejen beroende av HK.
Jag var nära att tappa tron när kursen sjönk under 3 SEK, mitt eget medelpris är dock runt 5 SEK eftersom jag inte ville sänka det.
Jag har följt det här till och från i ungefär ett halvår och tänkte lägga till det, men pandemin satte käppar i hjulet. Kul att de fick ut spelet, men finns det en sämre tid att släppa ett spel som bygger på fysisk rörelse? En liten strimma hopp är öppnandet av rörelse- och andra restriktioner. Kanske folk blir peppade på det här och tar det jämte Pokémon Go? Kanske och kanske, hoppas, osv. Att köpa det här bygger verkligen enbart på hoppet om att spelet (spelen) tar fart. Det här påminner så mycket om Next Games.
Jag ser pandemin både som ett hot och en möjlighet. Ett hot på det sätt du beskrev, men en möjlighet i människors önskan att vistas utomhus och i naturen. I den meningen liknar ett sådant spel geocaching, eller något liknande.
Bra @V.Buffet! Utmärkta val, tack även till er andra. Fortsätt på samma sätt ![]()
Denna sida har inte många besökare, men låt oss inte låta det avskräcka oss. Åtminstone jag själv blir hjälpt och intresserad av era fynd!
Den här aktien har haft en bra uppgång de senaste dagarna. Synd att det inte riktigt finns information om hur Otherworld Heroes har tagits emot i de länder där det redan har “släppts”, eller kan jag inte söka?
Baserat på aktien verkar det dock vara god aktivitet runt detta företag.
Därifrån kan man få en uppfattning.
På onsdag kommer Q1-siffrorna, sedan får vi se vad nästa riktning blir.
Ganska polariserade recensioner. De flesta antingen fem stjärnor eller en ynklig stjärna. Detta påverkas förstås också av det relativt lilla antalet nedladdningar och recensioner, så noggrannheten kommer att förbättras med tiden!
Jag läste recensionerna, och nästan alla som lämnat en stjärna har problem med att ens få spelet att fungera. Detta kan bero på många orsaker som är oberoende av spelet…
Huvudsaken är dock att spelet i allmänhet fungerar för de flesta och tydligen är ganska bra!
Vad jag själv har läst i recensioner, så luktade 5-stjärniga recensioner som om de kom från aktieägare och 1-stjärniga recensioner antydde att personerna inte hade förstått att man måste flytta sig från punkt A till punkt B för att karaktären ska avancera. Spelet har också haft en del problem med backend-servrarna, vilket är ganska normalt när spelet och servrarna körs med en mindre urvalsgrupp för att klara större belastningar.
Därför en soft release och för närvarande är det endast version 0.8.
IMO.
Snart borde det också komma ett slutgiltigt besked om köpet av Goodbye Kansas, särskilt om de vill ha med några siffror i Q1-rapporten. (20.5.)
Bublars Q1, https://cdn.bublar.com/corporate/Delarsrapport%20januari%20-%20mars%202020.pdf
Enligt mig ganska mycket i linje med förväntningarna, riktningen är mot det bättre även om investeringarna belastar verksamheten (produktutveckling, företagsköp etc.)
På väg att bli en hit, jag skulle inte ge den titeln som en flopp än. I Q2-resultatet kommer försäljningen av OWH-spelet redan att synas, och möjligtvis en liten boost från Hello Kitty-spelet. 3D/AR-verksamheten är också på en god tillväxtbana.
Siffrorna var ganska mycket vad jag förväntade mig. Ett litet varningstecken är den där meningen som jag själv lätt tolkade som att Hello Kitty kommer att släppas någon gång när Tokyo-OS kan hållas. Detta skulle vara ett hårt slag om det vore så, eftersom ett års omsättning skulle förloras och man måste komma ihåg att spel åldras och tekniken utvecklas, vilket är anledningen till (+dyra utvecklingskostnader) att spel pressas ut på marknaden halvfärdiga och färdigställs i farten. Jag hoppas att jag tolkar det fel men de borde förklara saken mer nu.
För vårt andra proprietära spel Hello Kitty AR: Kawaii World, har vi en pågående dialog med Sanrio om lanseringsstrategin, då målet har varit att lansera i samband med OS. Just nu utvärderar vi olika alternativ, med hänsyn till det nya datumet för OS och Covid-19 samt vilka marknader som är tillräckligt öppna för platsbaserade spel.