Nåh, godt!\nHar den hollandske slyngel nogle venner i branchen.
Perfekt, jeg tror, jeg vil købe mere af dette til porteføljen.
{“content”:“God beslutning, tænker jeg, Q3 gik ganske godt. Hvis hovedaktionæren skal sælge fra, får de nok en god præmie på den nuværende kurs, når virksomheden er profitabel og voksende!\nCloud-abonnementsakkumulering over 20%!!! Hurra og hej.”,“target_locale”:“da”}
17,5 euro ville nok være en god indgangspris for mig! Jeg købte dog allerede en portion til 22,8, hvilket sænkede overskuddet ret meget.
Skal jeg købe mere i dag?
Få styr på tingene, og betal for hybrid, så kører det!
Basware rapporterede et markant stærkere rentabilitetsomslag end forventet og en stærk cloud-ordretilgang i Q3. Hurtig kommentar: Basware Q3 - odotuksia selvempi tuloskäänne ja vahva tilauskertymä - Inderes
Den nye adm. dir. En ret god rekruttering, og hvis USA og UK også har fået nye gode ledere med @Petri_Aho, så kan vi snart ånde lettet op og smide benene op.
Godt Petri! Godt Claus!
Blev det nævnt i interviewet eller et andet sted, at det meste af gælden var betalt? Vil finansieringsomkostningerne falde?
Finansieringsomkostningerne faldt ikke væsentligt, da det tilbagebetalte lån på 30 mio. euro havde en væsentligt lavere rente end det nuværende lån.
Det er i øvrigt interessant, at mindst 3 nye amerikanske investeringsselskaber, så vidt jeg ved, er blevet ejere af Basware med lidt under 5 % ejerandele.
Så de blev betalt med den hybrid. Får de vel et mere fornuftigt lån med gode resultater, hvis det fortsætter godt?
Ja, jeg ville antage, at der ikke vil ske ændringer i finansieringsstrukturen i de kommende år.
Derudover er det værd at bemærke, at lånet på 50 mio. EUR ikke er et hybridlån, men et seniorlån med mulighed for rentekapitalisering og en fast løbetid på 5,5 år. Det kan tilbagebetales tidligere, men der er et exit-gebyr på 40 %.
Dette blev nævnt der, dvs. årsagen er, at Basware blev nævnt i en nyhed fra Kauppalehti ![]()
Dagens Basware-mysterium. Hvad trækker den pludselig ned nu?
Eller er det et af de der “ubetydelig handel, lille træk, så kursbevægelserne er mystiske”?
Næppe nogen særlig grund? Er de mest utålmodige ved at hjemtage gevinster, og har det forårsaget en kædereaktion af paniksalg, når kursen falder? Nu kunne man tanke op igen.
Jep, jeg havde i hvert fald ca. 1/5 del med en stopordre, og den udløste et salg.
Det ændrer dog ikke mit synspunkt. Stigning til 17,5 alligevel.
Jeg undrer mig lidt over, om dette bare er et køb, eller om der er en nyhed et sted, som jeg har overset, og jeg griber en faldende mursten.
Jeg har de samme tanker. Det er styrtet ned i løbet af dagen, og jeg har ikke fundet noget fornuftigt at forklare det med. Jeg er meget fristet til at øge mine køb..
Jeg købte tilbage billigere, som jeg annoncerede der i køb/salg. Jeg har ofte en del af positionen udstyret med en stop-loss.
Det ser ud til, at dette bare bliver billigere og billigere. Skal jeg tilføje mere nu?
Jeg har også lagt dette ihærdigt til siden slutningen af sidste uge. Den hårde grund skulle snart findes.