Avidly-tråden (Zeeland Family)

ska jag också börja titta på Teslas katalog då? Eller skulle det gå att få en Volvo V70 elbil då, så får familjen och golfbagen plats?

1 gillning

I tisdags sände Yle programmet Pörssipäivä där Juha Mikkola från Capman berättade varför fonden han lotsade investerade i Avidly. Berättelsen var så pass intressant att jag började undersöka fallet närmare och bestämde mig för att själv investera. Länk till sändningen, diskussionen om Avidly börjar 27.50:

5 gillningar

Jag fastnade vid cirka 22 minuter när bilresan tog slut, men jag får lyssna klart med hörlurar. Vem vet, jag kanske hoppar på Avidly-vagnen:wink:

Som off-topic: det är ett intressant avsnitt även om VC/PE-investeringar intresserar dig. Jag rekommenderar det.

3 gillningar

Nu tar Avidly fart och skyndar sig. Capmanerna och andra är med. Ni får bara inte svika den gamle farbrorn, den närmaste kretsen och andra som har litat på er. Den 7 mars öppnas himlen, eller hur?:innocent:

Vanhurskas-Masse

3 gillningar

Inga fler företagsköp verkar ha skett än. Får se hur siffrorna blir. Förmodligen den största risken i portföljen, även om det ser bra ut. Stor andel och bevisligen.

Taitaa olla vähän pettymys q4, 2019 kommentit mielenkiintoista kuulla.
Ainakin oli vaiherikas 2018.

Inte illa alls, helt enligt förväntan.
Nu kommer de kommande två åren att handla om att utveckla den övre raden, och först därefter de nedre.

Q4 var en förlustaffär i det avseendet. Ganska dåligt, och den största kunden förlorades först efter årsskiftet. Försäljningen för kontoren i Sverige, Norge och Danmark har förmodligen dykt.

konjunktur*

Ja, vem vet, om man ser det positivt så kanske vi undvek en extra bit kostnad när rädslan var utbredd i slutet av året? Tänkte du så?

Avidly Ab:s proformaintäkter förväntades visa lönsam tillväxt på över 100 % fram till april 2019. Ett helt utopiskt mål. Jag gissar att automatiseringsverksamheten har gått bakåt. Först smälte outsourcing bort, nu automation. Såvitt jag förstår har den mycket lönsamma grundläggande reklamplaneringen till stor del lagts ner, förutom från några provinskontor. Sedan årsskiftet har en tredjedel av personalen lämnat och skickats iväg från Helsingforskontoret, och på grund av permitteringar är det svårt att rekrytera ny kompetens. Automation är den andra radikala riktningsändringen på två till tre år. Q4 var redan i förlust, och Q1/19 måste vara riktigt dåligt på grund av slutet på outsourcing och omstruktureringskostnader som ännu inte syns i de offentliggjorda resultaten.

Jesse2, vad grundar du din åsikt på att “Grundläggande reklamplanering har till stor del avvecklats, utom från vissa provinskontor.”

Ändå köpte de omnämnandet från sydöstra Finland och den sidan växte organiskt.

Är det säkert svårare att få experter till mjukvarusidan där?

Enbart rykten och att följa branschpublikationer. Inte en enda ny varumärkeskund har offentliggjorts på ett år, och därför har åtminstone de bästa designerna och strategerna gått över till kreativa byråer. I regionerna görs förmodligen något, men jag skulle tro att det till stor del är lågmarginalproduktion. Men jag har ingen mer detaljerad information. Om programvarudelen vet jag inte. Har de något sådant, eller menar du automation? Automation kräver nog ingen speciell kompetens. Det handlar mest om manuell datainmatning.

Ja, jag menade Hubspot-delen, behövs programvarukunskaper för det eller kan det hanteras med lite utbildning?

Visst blir man väl behörig via en korrespondenskurs. Jag har för mig att ett certifikat kan erhållas med ett par timmars onlineutbildning. Själva mjukvaran är licensierad. Kräver väl ingen speciell kunskap. De flesta företag sköter det själva.

Har slutit avtal med Ainoa.

Köpcentret Ainoa i Hagalund, Esbo, valde marknadsföringsbyrån Avidly som sin marknadsföringspartner. Valet gjordes genom en anbudsförfrågan. Utöver varumärkesförnyelsen ansvarar Avidly för konceptdesignen av kampanjer samt kommunikation och PR.

4 gillningar

Förvärv från Avidly till Hubspot.

1 gillning

Har också vunnit upphandlingen:

Köpcentret Hansakortteli i centrala Åbo har valt Avidly som sin strategiska varumärkespartner. Avidly ansvarar för att förnya Hansakorttelis varumärke och marknadsföringskoncept, lanseringen av det förnyade Hansakortteli samt medieplanering.

4 gillningar

Jaha! börjar det hända saker!

Vi borde fortfarande få upp kursen, då skulle vi kunna betala bättre med vår egen aktie!

3 gillningar

promille av omsättningen? Det är ingen nyhet värd att publicera.