Jag meddelar detta här separat, så att ni inte undrar varför analytikern har bytts ut i de företag jag följer. Jag har sagt upp mig från Inderes Oy och min sista arbetsdag är officiellt nästa veckas onsdag. Jag kommer att börja arbeta inom en helt annan bransch på grund av ett generationsskifte i familjeföretaget. Det var ursprungligen inte min avsikt att lämna Inderes. Möjligheten dök upp ganska oväntat och saker och ting utvecklades sedan snabbt. I det avseendet är det tråkigt att lämna, då Inderes har en så bra drivkraft och vi har en så lång gemensam resa bakom oss och ett fantastiskt sammansvetsat team. Jag har varit med i Inderes sedan starten 2009 och hade då inte vågat drömma om hur långt vi har kommit idag. Jag förblir delägare i Inderes och kommer att vara till hjälp och stöd för att analytikerbytet ska vara så smidigt som möjligt och för att Inderes tjänst inte ska lida för er användare. Mina bolag har nu överförts till följande analytiker:
Aktia: Matias Arola och Sauli Vilén
Citycon: Petri Gostowski och Antti Viljakainen
Fondia: Juha Kinnunen
Consti: Olli Koponen
Martela: Joonas Korkiakoski
IH, Ovaro och Cibus: Matias Arola
Tack till alla medlemmar i gemenskapen och läsare! Under de senaste 10 åren har kvaliteten på diskussionen i investerargemenskapen förbättrats avsevärt, och särskilt under det senaste året har det funnits mycket bra kommentarer och konstruktiva utmaningar här på Forumet. Fortsätt på samma sätt! Jag kommer fortfarande att vara kvar på detta forum och kommer ibland att skriva om saker som intresserar mig.
Önskar er allt gott,
Jesse Kinnunen