Hej!
Hela Inderes-communityn, inklusive analytiker och alla ni andra forumister, har gjort ett så exceptionellt arbete för småinvesterares bättre framtid, att jag vill tacka för det i form av detta inlägg. Denna tråd skulle i fortsättningen kunna fungera som en Tack-kanal för alla medlemmar i communityn (äran för denna goda idé tillhör @Sijoittaja-alokas
).
Här är saker jag är tacksam för och som har gjort mig till en bättre investerare:
Om forumet
Var annars kan du diskutera med analytiker eller till och med företagets VD / kontaktperson? Japp! På forumet finns exceptionellt mycket djupgående information, vilket skiljer det från många andra jämförbara forum. I flera trådar går man in på investeringsobjektet i detalj. Här finns också många kunniga och professionella investerare som delar relevant information, ett stort tack till er också! Kulturen av att göra saker tillsammans och att komma på saker stöter man på mycket oftare än grälande eller nollpostande.
Om analysen
Den kostnadsfria bolagsanalysen är förbluffande högkvalitativ. Investeringsforskningen ger ett enormt mervärde för att förstå bolaget och som stöd för investeringsbeslutet.
Om modellportföljen
Alla investerare vill av en eller annan anledning inte välja alla aktier själva utan behöver färdiga ramar för sitt eget agerande. Den tillgängliga modellportföljen är ett utmärkt alternativ för dem att plocka kvalitetsidéer till sin egen portfölj. +630% sedan 2011. Det är en enorm avkastning. ![]()
Diskussionskulturen vid sidan av ren investeringsanalys
Som exempel nämner jag temat “Distriktsmästerskap vs OS” - med vilka bolagsval skulle en småinvesterare kunna få fördelar? Ett mycket relevant ämne, och det är fantastiskt att Inderes-medlemmar delar sådana funderingar i sina diskussioner. Jag upplever att jag har dragit enorm nytta av att bearbeta ämnet under de senaste två åren, vilket har utvecklat min förståelse för ett bra investeringsobjekt.
Alla gynnas
Det är fantastiskt att ni har fått ett jobb av detta arbete, småinvesterare å sin sida gynnas genom mer upplysta investeringsbeslut och särskilt små bolag gynnas genom att få synlighet och nya investerare.
Fortsätt gärna listan och delta i diskussionen om ni också har positiva vibbar att dela ![]()