{“content”:“Vem på Inderes har öppnat sin egen portfölj på Inderes TV eller någon annanstans?\nVilka är till exempel på Shareville och under vilka namn?”}
Shareville: “DosEquis” är Verneri och “yurtsi” är Yu. Portföljer öppnades senast i Inderes videor sommaren 2017 (Sauli Vilen och Mikael Rautanen).
Det skulle vara intressant att få en uppdatering ![]()
Edit: Här är länkar och löften. Även Marianne har öppnat sin portfölj.
Tack Aston_Livingstone.
Var det några andra som öppnade sin portfölj?
Och det skulle vara kul att få en uppdatering.
Försök att få med fler på Inderes.
Det skulle vara särskilt intressant att titta i Juha Kinnunens portfölj ![]()
Sant. Det skulle vara kul att se Juha Kinnunens portfölj. Analytikern vann idag priset för Nordens bästa analytiker, så nu är det bara att öppna portföljen ![]()
“Visa upp det!”
=)
Nu kom ett intressant ämne till podden, tack Inderes och Juha!
Jag och Juha diskuterade lite mer om tankesättet bakom investeringsverksamheten. Juha har, likt många andra, lärt sig investeringsläxor, så här kan man kika in
inderesPodi jakso 14: Juha Kinnunen avaa sijoitusstrategiansa - Inderes
Åh fy tusan! Det här är verkligen årets bästa podd! Juha Kinnunen var en av pristagarna, om jag förstår det rätt. Tack för det här, kul att ni tog emot förslaget!
Den där podden var bra! En rolig överraskning dök också upp ![]()
Jag försökte hitta den video som fortfarande saknas i denna tråd från inderesTV, där Sauli öppnar sin portfölj sommaren 2017. Har den videon tagits bort eller kan jag bara inte hitta den?
Nedan finns dock en skärmdump från videon och Sauli hyllade mest Martelas, Taaleris, Restamax potential på lång sikt…
Här är själva videon, den är inte borttagen
Inderesin pääanalyytikko Sauli Vilén avaa osakesalkkunsa
Var tvungen att googla eftersom det kommer så många videor att det tar tid att söka efter äldre videor..
Observera att Inderes uppenbarligen har satsat mer på videor nu för tiden. Kvaliteten på bild och ljud i de nuvarande videorna är mycket bättre jämfört med de gamla videorna. Kul att se vilka aktier som var populära för ett år sedan också ![]()
Stort tack Inderes och särskilt Juha för att ni svarade på förfrågan! : )
I Podd nr 15 berättar Petri G. om sina erfarenheter från tre case.
Mikael öppnar sin portfölj 24.8.2018
Vår önskan har hörts! Tack @Mikael_Rautanen och @Verneri_Pulkkinen för en utmärkt video och för att ni öppnade upp er investeringsstrategi! Jag lyfter på hatten igen!
Tack @Mikael_Rautanen för uppdateringen!
En intressant och ganska rolig video ![]()
Mikael har stort förtroende för Remedy, då det är ett spelbolag och på 2:a plats i portföljen.
Hej.
En anonym användare frågade i samband med videon vi gjorde om Zeeland Family om analytikern Petri Aho har något ägande i företaget. Svaret är att jag har aktier i företaget i min portfölj.
I regel strävar jag efter att inom ramen för våra handelsregler köpa aktier i företag som jag bevakar och har en köprekommendation för till min portfölj.
Det skulle vara intressant att se portföljen hos vår analytiker inom verkstadsindustrin @erkki.vesola
Jag har saknat analytikernas portföljuppdateringar. Nu fick vi det genom inderespodden, från chefsanalytikern och den nyblivne Europamästaren. Tack för öppenheten och den utmärkta diskussionen.
Sauli Vilen, försäljningar:
- Telia
Sauli Vilen, köp:
- Taaleri
- Kamux
- Dagisfond (Taaleri)
- Solvindfond (Taaleri)
- Sökes: instrument för guldinvestering
Juha Kinnunen, försäljningar:
- Telia
- Talenom (en mindre lättnad av en stark övervikt, fortsätter att vara den klart största i portföljen)
Juha Kinnunen, köp:
- vincit
- Guldposition (en liten del av portföljen, Ray Dalio sägs följa EM-vinnaren här)
- Edit: Solvinds- och Dagisfonder (Taaleri), tillägg baserat på Juhas kommentar
Källa:
Kul att även Juha verkar se någon form av potential i Vincit, och att jag inte är den enda. Då kan vi slå en high five på bolagsstämman ![]()