Analytikerbyte

Tack Petri Kajaani för ett fantastiskt jobb och samtidigt underhållning! Min portfölj har till stor del baserats på Petris analyser.
Jag minns också särskilt de många videor efter delårsrapporterna där han “snabbt”, “ytligt” och “kortfattat” gick igenom fallet…
Allt har sin tid.

24 gillningar

När dessa förändringar sker, påverkar de ägandet i Inderes? Jag följde inte fallet så noga, men personalen fick tydligen teckna bolaget lite billigare. Fanns det några mer specifika villkor, enligt vilka man måste sälja aktierna osv. om man inte fortsätter i bolaget

4 gillningar

Petri nejjjjjj :scream::sob::sob:. Jag måste säga att läsningen av detta meddelande fyllde mig med sorg. Du har absolut varit en av Inderes (Inderes) mest framstående och bästa analytiker. Dessutom har dina videor varit mycket trevliga att titta på och lyssna på. Jag måste också erkänna att jag själv har investerat i Harvia (Harvia), Kamux (Kamux) och Orthex (Orthex) till stor del baserat på dina omfattande rapporter och analyser.

Även om meddelandet är tråkigt, önskar jag dig allt gott i dina nästa utmaningar :relieved_face::fire:

28 gillningar

Tack Petri för ett fantastiskt jobb för oss medlemmar i Inderes-communityt :heart:

Att läsa nyheten var dock en liten chock för mig. Ingen annan analytikers avgång skulle ha drabbat mig på samma sätt. Det har alltid varit en glädje att lyssna på dina presentationer.

I min egen portfölj är Harvia den överlägset största posten, Kamux direkt därefter, Tokmannia har jag ökat på den senaste tiden och jag är även med i Orthex. Jag har kunnat behålla mina innehav med lugnt sinne till stor del för att jag har känt att jag kan lita på din analys.

Lycka till med framtida utmaningar. Jag är inte förvånad över att det har funnits intresse från andra håll också. Jag skulle också ha anställt dig.

22 gillningar

Tack @Petri_Kajaani. Även om jag inte känner dig irl, har jag funderat på att du verkar vara en avslappnad typ och säkert en bra vän till många! Allt gott och tack för det hittills. Hoppas du fortsätter att delta i diskussionerna! Gör bra aktieval.

15 gillningar

Tack Petri för alla dessa år! Det är sorgligt att du lämnar :cry:, men å andra sidan är det fantastiskt att se hur man kan växa och ta nya steg i karriären även inom Inderes! All lycka och framgång i framtiden alltså :muscle: :business_suit_levitating:

Jag kommer att sakna dina mycket kvalitativa analyser, dina härligt långa videor och din tydliga kommunikation, som gör att även den dummare förstår företagets verksamhet och dess potentiella fördelar. Jag har alltid beundrat din ”put your money, where your mouth is”-stil, och du har aldrig varit rädd för att kommunicera det.

Jag hoppas att du senare hinner komma ner bland oss ibland. Än en gång, tack för ditt fantastiska arbete, dina uppoffringar av fritid, lycka och framgång på din valda väg! Tack :heart:.

30 gillningar

Åhåh, en riktig bomb när favoritanalytikern lämnar. All lycka till med de nya utmaningarna, man säger ju att utvecklingen upphör med belåtenhet :+1:

Hoppas vi snart får höra vad de nya utmaningarna är, för som det gamla ordspråket lyder: lägg dina pengar där Petri är :slightly_smiling_face:

22 gillningar

Jag känner mig lite melankolisk, men tack Petri, speciellt för de bra livestreamarna från delårsrapporterna!
Och om du inte går över till en konkurrent eller ett företag som analyseras, vad hindrar dig från att besöka Inderes videor någon gång? :grin:

16 gillningar

Stort tack till Petri för analyserna och videorna! :heart: De har alltid varit mycket kunniga, omfattande, tydligt kommunicerade och underhållande. Jag kommer att sakna dem. Det var till stor del tack vare dem som jag lärde känna Kamux djupare och blev så övertygad om det som ett investeringsmål att jag vågade investera stort i Kamux till kurser på 5-6 euro sommaren 2019. Jag har inte ångrat det.

Allt gott i framtida utmaningar!

14 gillningar

Stort tack för ditt arbete! Jag har läst dina Harvia-analyser ända sedan jag började följa dem. De har varit av hög kvalitet och grundliga. Lycka till med din nya karriär!

11 gillningar

Tack @Petri_Kajaani för allt! Din fängslande stil och kunniga grepp kombinerat med sunt förnuft har imponerat. Resultatlivesändningarna var grädden på moset. Dessutom är konsumentproduktsföretag intressanta, och du har följt flera av dem. Av dessa skäl har du legat i topp på min favoritlista. :slightly_smiling_face:

Lycka till med dina nya utmaningar.

13 gillningar

Tack alla för den trevliga feedbacken :slight_smile: :pray: :blue_heart:

Och vad gäller Gadus fråga om personalemissionen och restriktionerna för överlåtelse av aktier, så kan jag hänvisa till sidan 24 i vår företagspresentation. Där finns villkoren för personalemissionen och överlåtelsebegränsningarna.

38 gillningar

Det är onekligen lite sorgligt att höra nyheten om @Petri_Kajaani:s kommande avgång. Petri, du har under en längre tid varit en analytiker vars analyser och slutsatser jag läser mycket noggrant. Du har gjort ett fantastiskt arbete inom analysområdet, särskilt med att kommunicera det till investerare. Själv kommer jag förmodligen aldrig att glömma känslan när jag för första gången ringde dig för att fråga om, om jag minns rätt, Nokian Renkaat-analysen, med förhandsantagandet att det kanske inte var lämpligt att en knappt tjugoårig kille ställde frågor till en analytiker om en analys. Jag insåg dock ganska snabbt att, nej för tusan – det är faktiskt helt okej att prata med analytiker om analyser, och på köpet kan vissa till och med vara glada över att få prata om sina analyser. Och att inse detta är en helt fantastisk sak. Och ur ett kommunikationsperspektiv är du en av dem som har bidragit till att skapa en sådan känsla, Petri.

Därför, mitt ödmjukaste tack för allt och lycka till med framtida utmaningar på din nya bana :heart: Även om många säkert redan har sagt det, kommer du och dina analyser att saknas.

113 gillningar

Nu räcker det… Jag är klar…

wt0ddkO9k1150ZelFw

Men trots den stora framgången, lycka till på den väg ni valt @Petri_Kajaani

xTiIzuuQqb1fycYLTi

Tack :fire:

60 gillningar

Tack Petri! Dina analyser och videor har varit trevliga att följa och kvaliteten har alltid varit diamantklass​:gem_stone:. Sad to see you go, men hey, allting har sin tid och lycka till med nya äventyr :+1:

11 gillningar

Tack Petri Kajaani för ditt arbete på Inderes. Ingen analytiker är väl oersättlig, men det har varit ett nöje även från vår sida. Det är mycket lättare att köpa och äga ett företag när en smart person delar upp investeringscasen i bitar som även en lekman förstår, detta skulle kunna sammanfatta betydelsen av P:s arbete och din framgångsnivå i det.

13 gillningar

Till min sorg insåg jag att även Harmiks och Petris samt Mästerkatten (Saapasjalkakissan) möjliga livestream för att äta upp en hatt för 100 euro kan glömmas bort..den här showen kan inte riktigt ersättas med stand-ins :pleading_face:

21 gillningar

Jag var tvungen att tugga på vad jag skulle svara eller säga här i ett par dagar. Till slut kom jag fram till att ett ord sammanfattar allt, och det är tack.

Jag måste dock fortsätta lite, för ett tag sedan kommenterade jag att Martin Paasi hade ett stort inflytande på att jag började investera, så Petri Kajaani har haft ett stort inflytande på hur jag har utvecklats som investerare och vad jag uppmärksammar i det här jobbet.

Tack Petri!
ps. bastupenetrationen av orörda områden nevöforget

41 gillningar

Tack Petri! Lycka till i framtiden!

10 gillningar

Allt förändras. Ingen åker längre till Kajana torg med Farbror Masses Ferrari, även om Kamux skulle ge anledning till det.

Och de där Noksuringarna! Du gjorde farbrorn rik i tiden tack vare deras analys också. Tokmanni vågar man inte ens nämna.

Lycka till med framtida utmaningar. :two_hearts: :two_hearts: :two_hearts: :two_hearts:

Farbror Masse, FA, har en Ferrari till salu, vad bjuder du?

58 gillningar