Alfi - global omvælter inden for udendørsreklamer

Kort fortalt: Alfi (Ticker: ALF (Nasdaq)) er en ny spiller inden for udendørsreklamer. IPO’en var ret nylig. De har et patent på en AI-baseret applikation, der kan målrette reklamer ved hjælp af et kamera til den specifikke kunde/seer, uden at kundens privatliv krænkes. Maskinsyn identificerer køn, alder, kropsbygning og følelsesmæssig tilstand. Dette udnyttes, når en potentiel kunde interagerer med UI’en.

Jeg er ikke en tal-knuser, men investerer snarere baseret på sentiment. Derfor forklarer jeg uden tal.

https://www.getalfi.com/

Potentialet er enormt. Der har ikke været reelle innovationer inden for udendørsreklamer i lang tid. Digitalisering har naturligvis bragt levende billeder mange steder, men det er ikke i sig selv en innovationsreklame. Dette er derimod. Kunstig intelligens genkender køn, alder og andre relevante tags for at understøtte målrettet annoncering i realtid. Alfi er startet med to ben.
Først Uber og Lyft. Taxaer har Alfis terminaler, der tilbyder underholdning og målrettet annoncering under rejsen. Chaufførerne modtager en månedlig kompensation, der afhænger af køremængden, og som kan være betydelig. For det andet andre offentlige rum (lufthavne, restauranter, indkøbscentre osv., kun fantasien sætter grænser). På Alfis video stoppede en potentiel kunde foran et tøjbutiksvindue og så på en skærm i sin størrelse, og på skærmen dukkede en model op i hans størrelse i den samme positur, som han var i, og præsenterede et passende stykke tøj. Meget imponerende.
Der er tale om en lille og ny virksomhed, der netop har indgået sine første aftaler, så der er stort set ingen andre tal tilgængelige end markedsværdien, men markedet er enormt, og de har noget, som andre ikke har.

ps. Med denne aktie måtte jeg for første gang bede Nordea om at åbne op for handelsmuligheder. :smiley:

18 Synes om

Tak for åbningen, jeg havde ikke hørt om dette før. Tanken er let at blive begejstret for, men… Ifølge nyhederne havde de fået nakkestøtteskærme i Uber-bilerne, hvor denne platform kører. Jeg tror, at disse biler vil tage imod den mindste idé, der kan give dem ekstra indkomst, og det første, der kommer til at tænke på, er reklamemærkater, hjemmelevering af mad og nu reklameskærme, som man åbenbart kan spille Flappy Bird på ifølge billedet. Så i det mindste er der ikke noget revolutionerende baseret på det, som en anden ikke kunne gøre. Der er trods alt disse reklameskærme, der er dukket op i f.eks. fitnesscentre, hvor der sælges reklameplads.

Så hvis vi går til udendørsreklamer og kunstig intelligens. Jeg ville personligt ikke ønske, at en taxitur var et lysshow, og at mit ansigt også blev filmet på samme tid. Jeg ville heller ikke have det på gaden. Dette er selvfølgelig min egen mening. Målrettet annoncering online har eksisteret i lang tid, og dette ville bringe det samme ud på gaden, det vil sige, “løse et bestemt problem”. Jeg kunne ikke umiddelbart finde en demonstration af, hvad dette virkelig ville betyde. En skræmmende tanke, at f.eks. kunstig intelligens ville antage, at en rund kvinde var gravid og begynde at reklamere for amme-bh’er for hende. Eller ville tage fejl af en persons køn og ende i et retsforfølgelse på grund af dette (vi ved, at det er et sprængfarligt emne).

Jeg savner i det mindste en slags klip fra virksomheden, der viser, hvilke applikationer dette tilbyder. Det kan selvfølgelig være, at de stadig er under udvikling, og de ikke ønsker at offentliggøre dem på grund af konkurrenter, så vi må vente. Også anskaffelsen af skærme koster, og det vil helt sikkert tage tid, før prisen er amortiseret… som pilot er Uber-kunder god PR… ellers er virksomhedens tal ret ubrugelige at se på endnu, da alt viser minus.

3 Synes om

@TervanKypsyttelija Selv tak. :slightly_smiling_face:

Jeg forsøger at vækste min portefølje hurtigt, og derfor er jeg nødt til at tage en del risiko. Der er masser at fiske efter på Nasdaq, man skal bare have øjne og ører åbne og være klar til at træffe hurtige beslutninger. Jeg ved, at Stocktwits er et skældsord for mange her, men på en eller anden måde skal man jo finde nye emner.

Alfi er en langsigtet investering for mig. Jeg startede @ 2,92 USD, og mit kursmål (PT) er X×100 USD. Jeg tror, at dette permanent vil ændre hele branchen.

1 Synes om
2 Synes om

CEO’ens seneste interview:
https://twitter.com/YahooFinance/status/1416122874776231943

1 Synes om

Alfi planlægger at udvide til ni andre storbyer i løbet af 2021. Tilsyneladende har næsten 30.000 allerede registreret sig i Alfis system, og i denne uge ser det ud til, at de har købt yderligere 10.000 tablets. Rapporten angiver, at implementeringen i Miami var en succes. Implementeringen i Orlando og Tampa startede den 18. juli i begge byer.
https://irdirect.net/prviewer/release_only/id/4766194

CEO’en ser ud til at have stor tro på denne virksomhed, men ni storbyer på fem måneder virker ret vildt.
Rapporten nævner også, at CEO’en siger, at de ikke har en direkte forbindelse til Uber eller Lyft, men ville være glade for at få en sådan. Dette giver indtryk af, at Alfi netop har til hensigt at få Uber eller Lyft som en større partner. Vi får se, hvordan det går :sweat_smile:

3 Synes om

På LinkedIn findes en et par år gammel artikel (langt før børsnoteringen), hvor CEO fremlægger sine synspunkter om udviklingen i omsætning og fortjeneste:

Voldsomme forventninger til fortjenesten. Der er selvfølgelig ingen realiserede tal endnu. Q2 vil angiveligt vise de første tal, og først i Q4 vil vi se, hvad alle de allerede indgåede aftaler giver, da nogle af dem startede som pilotprojekter.

Gammel nyhed, men CEO’en ser i det mindste ud til at have erfaring fra forskellige virksomheder.

2 Synes om