Top 3 udenlandske aktier i 2024

Mit gæt

  1. Voxtur
  2. Hims & Hers
  3. illumin Holdings
6 Synes om
  1. Strathmore Plus Uranium
  2. F3 Uranium
  3. Blackrock Silver
7 Synes om
  1. Hyzon Motors
  2. Intrum
  3. Amazon
4 Synes om
  1. Evolution.
  2. Sivers Semiconductor.
  3. Hexatronic.
8 Synes om
  1. Dwac
  2. Oroco
  3. Hyzon
4 Synes om
  1. Svolder
  2. VNV Global
  3. Latour

Der er ikke ret mange udenlandske alternativer i min egen portefølje, så det bliver disse. :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Her er nogle gode kandidater fundet frem fra min egen portefølje:

  1. HIMS & Hers - resultatet er netop ved at blive positivt, hvilket vil føre til en revurdering af multiplerne
  2. Nekkar ASA - Mens vi venter på markedets største ordre, USD/NOK-forholdet forbedres, og nye forretningsområder afspejles i omsætningen
  3. Sofi Technologies - Samme situation som med Hims, tilbagebetaling af studielån begynder og bringer nye kunder og indtægtsstrømme

Bonusniveau: Saxlund Group AB - Fokus på lønsomhed løfter resultatet væsentligt i plus, EUR/SEK vender tilbage mod tidligere niveauer, hvorefter værdiansættelsen er 4x den nuværende :crossed_fingers:

11 Synes om
  1. Voxtur
  2. Aduro
  3. Oroco

Markku fra Polens powertrio.:flexed_biceps:

11 Synes om

Okeanis
Lindex (hvis det ikke accepteres, så Hexatronic)
LAC

  1. Fordi supercyklus
  2. Af med stormagasinerne og Lindex får den anerkendelse, det fortjener (og flytter til Stockholm-børsen ;))
  3. Et lille bet på at aluminiumspriserne stiger, og dér ville der være passende gearing.
    Kun nr. 2 i porteføljen i år -24, så har kun min egen ko i grøften. :wink:
2 Synes om

Alibaba, Byd og Unity.

3 Synes om
  1. Hafnia
  2. Voxtur
  3. Serviceware

Afkast x sandsynlighed i rækkefølge. Inklusive udbytter i den første.

5 Synes om
  1. Alibaba
  2. Paypal
  3. Crocs
3 Synes om

1. PayPal

Selskabets aktie er dykket markant, og størstedelen af faldet har efter min mening været helt berettiget.

Selskabet har dog stadig en meget stor markedsandel inden for e-handel. Langt de fleste amerikanere bruger PayPal som betalingsmetode ved onlinekøb, i hvert fald indimellem. I Kina har de en markedsandel på omkring ti procent, men det bliver spændende at se, hvad der sker i det efterhånden mere tvivlsomme Kina fremover… vil PayPal øge sin markedsandel enormt, eller vil Kina smide PayPal ud og erstatte dem med deres eget alternativ.

I min egen boble, for eksempel på X, er der blevet skrevet overvejende meget skarpt om PayPal, og aktien er styrtblødt og dykket voldsomt, som om den var ved at dø. Konkurrenterne vil sandsynligvis fortsætte med at tage en større rolle, og det er tvivlsomt, om selskabet kan øge sin markedsandel ret meget, men på den anden side mener mange, at selskabet er meget undervurderet. Det er stadig en gigant i branchen, har en stærk kassebeholdning, og… selskabet har jo stadig præsteret helt fint.

https://keskustelut.inderes.fi/t/paypal-joko-salkkuun/28661

2. Cloudflare

Vokser med en hastighed på 30 procent indtil videre. Selskabet har udvidet sin forretning til f.eks. en tjeneste, hvor kundeorganisationer kan samle forskellige hyperclouds (hypercloudit) i én løsning, hvilket tilsyneladende kan bære frugt, især i fremtiden. Ledelsen er tilsyneladende ret langsigtet i sine planer, og selskabet er i stand til at tilbyde en bred vifte af tjenester såsom sikkerhedsløsninger, lagring og andet, som tilsyneladende understøtter hinanden.

https://keskustelut.inderes.fi/t/cloudflare-cdn-aa-ja-taistelua-palvelunestohyokkayksia-vastaan/18528?u=sijoittaja-alokas

3. Kelly Services

Kelly Services er en udbyder af personaleløsninger.

Virksomheden har foretaget ændringer i sin forretning, som allerede kan ses i nogen grad i resultaterne, men omsætningen har ikke været synderlig imponerende på det seneste.

Kelly er også i gang med at sælge sin europæiske personaleforretning og planlægger at geninvestere disse midler i andre forretningsområder. I den nye strategi bliver administrationen strømlinet, og omkostningerne reduceres blandt andet ved at skære i arbejdsstyrken. Måske kan disse beslutninger også for sit vedkommende bidrage til aktiens stigning næste år, og nogle føler da også, at selskabets aktie er unødigt undervurderet i øjeblikket.


EDIT:

Jeg kan næsten ikke engelsk, så jeg har læst en del på forummet om udenlandske selskaber, og derudover har jeg googlet meget og brugt forskellige oversættelsesprogrammer til de udenlandske artikler.

17 Synes om
  1. Hims & Hers
  2. Alibaba
  3. Porch Group
6 Synes om
  1. Flowscape AB: Aktiekursen ligger stadig omkring bundniveauet (et generelt problem i SaaS-branchen), selvom virksomhedens resultater forbedres støt. De partnerskabsaftaler, der er indgået i år, begynder at bære frugt, og en ny softwareudgivelse giver yderligere salgsmuligheder.

  2. Precise Biometrics AB: Den generelle økonomiske forbedring øger efterspørgslen, og satsninger på international ekspansion begynder at give afkast. Tilbagevendende indtægter udgør en stigende del af virksomhedens omsætning, hvilket forbedrer virksomhedens værdiansættelse.

  3. Hexatronic Scandinavia AB: En følger-aktie, som jeg intet ved om :slight_smile:

3 Synes om
  1. Bruker.
  2. Napco securities
  3. Atkore

Jeg købte lidt af hver. Begrundelserne er denne gang kun baseret på tal og ved at følge andres eksempler. For nogles vedkommende så delårsrapporterne ud til at fortsætte i samme spor. Jeg tror dog ikke, at disse vil klare sig i “top 3”-konkurrencen på et års sigt, men snarere være “ganske fine” investeringsobjekter på mere end et års sigt.

Bruker. Producerer diagnostisk udstyr, bl.a. til sundhedssektoren. Det virkede lidt dyrt. Har været i stand til at styrke sin balance (forbedre sin gældsætning) i de seneste år.
kuva

Napco. Jeg tror, at væksten i efterspørgslen endda kan overraske, især hvis atmosfæren af mistillid øges i USA. Dette kan ske som følge af det politiske dødvande.
kuva

Atkore. Der var mange argumenter i en anden tråd. De fik også solgt mig idéen om at eje den. Jeg læste et sted, at der er forudsagt et systematisk fald i “earnings” (indtjening) for de kommende år, hvilket bekymrer mig lidt.
kuva

2 Synes om
  1. Mind Technology - Market cap på omkring 9 millioner USD, og i forhold til det er backloggen helt vild! Hvis forsyningskædernes flaskehalse og den slags bliver løst, så let’s frigging go!

  2. Magnora ASA - Paretos gelédrenge undersøger på højtryk værdiskabende manøvrer i virksomhedsstrukturen. Med CEO’ens og bestyrelsesformandens track record in mente, tror jeg ikke, at herrerne lader hvad som helst lort slippe igennem. Alene det at få et rent ESG-stempel ville nok udløse massive opkøb fra de skøre ESG-fonde.

  3. Voxtur - Når alt kommer til alt, er det nok en skide cyklisk virksomhed, som forhåbentlig letter som en raket, når renterne falder og boligmarkedet løsner op. Tiden vil vise, om 2024 bliver året, hvor det sker, eller om man begynder at frontrunne det i aktien. Man må selvfølgelig håbe, at hele lortet ikke går konkurs inden da.

7 Synes om

Lad os skyde fra hoften:

  1. Zoom
  2. Roku
  3. Coinbase
2 Synes om
  1. Oatly
  2. Evolution
  3. Lohilo

Evolution flopper næppe, men den raketter heller ikke. Oatly og Lohilo har så “bedre” risici :face_with_peeking_eye:

3 Synes om
  1. Fisker
  2. Voxtur
  3. Plug

Vi ses næste år :saluting_face:

7 Synes om