Aiforia - Medicinsk bildanalysprogramvara

Har förresten någon redan gjort en analys av hur stor vallgrav och konkurrensfördel Aiforias europeiska ursprung utgör på den europeiska marknaden, när man vill bli kvitt USA-beroendet inom informationssystem? Det vore ju något, om “made in europe” får Aiforia att erövra hela kontinenten.

12 gillningar

Så vitt jag vet är detta så nytt att varken amerikanska eller europeiska aktörer har varit involverade tidigare. Om jag minns rätt så har de vunnit alla upphandlingar, vilket ju måste säga något. Jag vet inte om det är en vallgrav (moat), men det rör sig åtminstone om ett kvalitativt försprång.

14 gillningar

Här är Anttis kommentarer gällande denna färska och trevliga nyhet. :slight_smile:

Aiforia meddelade på torsdagen att de har valts till leverantör av AI-stödda diagnostiklösningar för en spansk regional vårdgivare. Avtalet omfattar nio sjukhus som kommer att förses med AI-applikationer för bröst- och prostatacancer. Nyheten är en fortsättning på bolagets positiva utveckling gällande nya kundvinster. Vi gör inga ändringar i våra prognoser till följd av nyheten, då vi redan förväntar oss en kraftig omsättningstillväxt från bolaget under de kommande åren.

29 gillningar