Privatinvesterarens investeringsbeteende under en kris

Hej!

Jag håller för närvarande på med en pro gradu-avhandling för Åbo handelshögskola om privata investerares investeringsbeteende under kriser. Kriserna som studeras i avhandlingen är Covid-19-pandemin och Rysslands anfallskrig mot Ukraina. Målet är att ta reda på om den andra på varandra följande krisen har förändrat finländska privata investerares investeringsbeteende jämfört med den första krisen, och i så fall på vilket sätt. Avhandlingen behandlar dessutom sociala mediers inverkan på investeringsbeteendet under kriser.

Det tar 5-10 minuter att svara och svaren är helt konfidentiella och anonyma. I början av enkäten hittar du mer information om att svara på enkäten och om hanteringen av data. Enkäten är öppen till den 25.4.2025. I slutet av enkäten kan du delta i en utlott

8 gillningar

Några överlappningar i enkäten, med avsikt? :slight_smile:

image
image

image
image

I den andra är syftet förmodligen att fråga om Rysslands anfallskrig :slight_smile:

image

I den här frågan är formuleringen lite speciell, eftersom kriget fortfarande är aktivt.

Jag svarade på din enkät så gott jag kunde. :slight_smile: Lycka till med avhandlingen!

2 gillningar

Hej,

Tack så mycket för din kommentar! Det verkar ha skett ett fel med sparandet av enkäten, men de frågor du påpekade har nu korrigerats :slight_smile:

Frågeställningen är verkligen lite knepig, eftersom kriget fortfarande pågår, men med tanke på uppsatsen var vi tvungna att sätta en tidsgräns. Därför valde vi att begränsa den granskade tidsperioden för kriget till åren 2022-2024, vilket också återspeglas i frågorna.

Tack för ditt svar och lyckönskningar! :slight_smile:

5 gillningar

Punkterna 23 och 24 kunde man åtminstone med en Android-telefon bara välja ett alternativ, även om avsikten kanske är att man kan välja flera.