Xplora Technologies - smartklockor för barn från Norge

Förhoppningsvis skulle en jämförelse publiceras av HMD Fusion X1 med Xplora-appen, till exempel med den vanliga Fusionen med Googles Family Link. Fusion X1 med Xploras föräldra-app har marknadsförts med att den inte har förinstallerade program, utan att all aktivering kan övervakas via föräldra-appen. Även kontakter (samtal och SMS) hanteras med föräldra-appen. Jag känner personligen inte riktigt till Family Link, men jag har förstått att barn lär sig att kringgå det.

Ur Xploras affärssynpunkt är risken med denna HMD-utlöpare liten. Huvudfokus ligger på det kontinuerliga intäktsflödet från klocktelefoner och det kontinuerliga intäktsflödet från Xplora-abonnemang för Doros seniortelefoner.

Jag köpte precis en Xplora X6 Play till min dotter, som hennes syskon redan har god erfarenhet av. Ur min personliga ekonomis synvinkel var jag besviken, och som investerare kände jag mig nöjd när jag inte lyckades kringgå Xploras serviceavgifter med ett Telia kontantkort för 5 euro. Med det abonnemanget skulle det ha krävt en månadsavgift på 9 euro till Xplora för att lägga till klockan. Jag valde till slut att lägga mina pengar i Xploras kassa och tecknade deras eget abonnemang för 9 euro/månad med 12 månaders förskottsbetalning.

1 gillning