Wulff-yhtiöt Oyj - (Produkter til arbejdslivet, personaleudlejning, regnskabsfirmaer osv.)

Ja, Q2-resultatet har været en sejr og en fremragende præstation fra ledelsen, det kan ingen benægte. Det er selvfølgelig muligt, at ledelsen først har fået kendskab til første halvårs topresultater for et par uger siden, da tallene begyndte at blive indsamlet til halvårsrapporten. Ledelsen har dog tydeligvis hele coronatiden haft den opfattelse, at aktien er billig (insiderkøb + købsprogram). Hvad denne opfattelse er baseret på, er for os udefrakommende ren spekulation. I små selskaber på børsen har man set alle mulige former for rettede emissioner til slægtninge osv., og på grund af manglende tilsyn sker disse ‘operationer’ konstant. Derfor var min første reaktion, baseret på min følelse, at tvivle på, om ledelsen virkelig ikke forstod, for eksempel i juni, at virksomhedens hygiejneprodukter solgte rigtig godt, samtidig med at personaleomkostningerne var blevet skåret ned? Hvis de havde denne information tilgængelig, skulle den være offentliggjort øjeblikkeligt. Generelt er det imod god børs-praksis at udstede en positiv resultatvarsel lige før kvartalsrapporten.

2 Synes om

Med hensyn til slutningen af året er der stadig stor usikkerhed om virkningerne af coronaen. Messer kører heller ikke for fuldt, selvom der allerede er noget i Q3-Q4-begivenheden. Toppen for de produkter, der har solgt godt, er bag os, og dækningsbidragene vil sandsynligvis falde. Forsigtighed er påkrævet, da risikofaktorerne er høje, og forudsigeligheden er svag på kort sigt. En delårsrapport vil dog altid indeholde mere information end en pressemeddelelse på et par linjer.

3 Synes om

Hej. Leverer Wulff også ansigtsmasker til virksomheder? Og hvor stort et volumen? Jeg kunne i hvert fald ikke selv finde det på Wulffs hjemmeside.

1 Synes om

Hej,

Man kan også få ansigtsmasker fra Wulff, men jeg kan ikke sige noget om volumen.

Ellers er jeg nødt til at sige om Wulff, at et godt H1 blev overgået lidt ved, at selskabet bare var “på det rigtige sted”, da corona ramte. Lidt i forventning om dette solgte jeg også mine egne aktier i forbindelse med H1-rapporten. Nu har jeg forsøgt at købe dem tilbage, men det er endnu ikke lykkedes.

Jeg mener, at her (også) undervurderes Wulffs kontraktkunder og salg, og jeg tror derfor ikke, at marginerne eller mængderne for hygiejneprodukter vil falde, som vi har set i begyndelsen af året. Selvfølgelig er et andet aspekt messer, og om man vender tilbage til fjernarbejde osv., men på den anden side var deres synlighed lav i H1.

2 Synes om

Wulff posa vol2
https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/wulff-yhtiot-oyj-wulff-tarkentaa-arviotaan-koko-vuoden-2020-liiketuloksesta

Wulff lider af en slags turn-around-syndrom. Aktien handler et godt stykke under målene, og virksomheden leverer de bedste resultater nogensinde.

4 Synes om

Der må have været en der handler gennem Nordnet (Mikko Mäkinen!?) som fik en ordentlig gevinst på et opsving, med ret heftig handel inden for et minut kl. 18 :slight_smile:

3 Synes om

{“content”:“Via Pohjola solgte nogen 100k aktier på samme tid og holdt stigningen ret godt i skak.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

OP Livsforsikring har været til salg et stykke tid, men har ikke rigtig interesseret investorerne. Jeg undrede mig lidt, da Wulff også var på handelsskolens “billige” lister.

2 Synes om

Øv, jeg solgte mine tidligere. Men i dag er jeg tilbage som ejer! Jeg tror, at salget af hygiejneprodukter med god dækningsbidrag vil fortsætte, især nu hvor corona igen viser sit ansigt. Jeg tror, at nogle af de nye produkter på længere sigt vil blive en del af sortimentet, og når den normale forretningsdrift begynder at rulle, vil det blive godt :muscle: :muscle:

3 Synes om

Jeg synes, at Wulff fokuserer for meget på messer og glemmer potentialet i hygiejneprodukter, eller frem for alt i kontraktskunder.
Den første positive resultatvarsel blev affejet med et skuldertræk, som om virksomheden bare var heldig.

Min egen sag har hele tiden bygget på, at Wulff har produkterne, og kunderne har behovet. Hvis virksomheden har leveret kontorartikler til nogle virksomheder i 20 år, vil hygiejneprodukter helt sikkert også komme derhen. Jeg tror ikke, der er vilje eller ressourcer til at begynde at udbyde, om man kunne få det lidt billigere et sted.

6 Synes om

Her er Wulffs partnere. Da jeg begyndte at sætte mig ind i virksomheden, legede jeg med tanken om, at hvis bare en del af disse kunne sælges hygiejneprodukter til. Så ville vi tale om en lidt anderledes forretning, end hvad vi tidligere har set fra Wulff.

4 Synes om

{“content”:“Som nybegynder på området opstår spørgsmålet: Hvorfor i alverden skulle vi vende tilbage til det gamle produktsortiment med de laveste marginer? Corona vil være her i lang tid endnu, og har allerede været her, og tanken om at bevæge sig videre til den næste form som nævnt ovenfor. Hvis du har kunder, hvorfor så sælge andet end hvad de ønsker?”,“target_locale”:“da”}

4 Synes om

Nyt kursmål Køb 2,50€

3 Synes om

{“content”:“Ja, messerne var allerede inden corona en forretningsmodel i solnedgang. Men til Ollis forsvar: en analytiker kan ikke begynde at opfinde nye produktområder, hvis ledelsen ikke har informeret om sådanne.”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Wulff nærmer sig 3€

Man må tage hatten af for Wulffs ledelse, da de købte aktier til både virksomheden og sig selv i foråret. De så tydeligvis noget, markedet ikke gjorde :+1:

3 Synes om

Sindssygt godt resultat:

https://www.inderes.fi/fi/tiedotteet/wulff-yhtiot-oyjn-osavuosikatsaus-11-3092020

1.7.-30.9.2020 KORT Resume Nettoomsætningen var 12,4 millioner euro (12,0), en stigning på 3,2 %

• EBITDA var 1,3 millioner euro (0,4), 10,7 % af nettoomsætningen (3,6), og sammenlignelig EBITDA var 1,3 millioner euro (0,6), 10,7 % af nettoomsætningen (4,6)
  • Driftsresultatet (EBIT) var 0,9 millioner euro (0,1), og det sammenlignelige driftsresultat (EBIT) var 0,9 millioner euro (0,2)
  • Resultat pr. aktie (EPS) var 0,09 euro (-0,01), og det sammenlignelige resultat pr. aktie (EPS) var 0,09 euro (0,00)
  • Wulff opdaterede den 21.9.2020 sin prognose for sammenlignelig driftsindtjening: Wulff estimerer, at den sammenlignelige driftsindtjening for 2020 vil stige markant fra 2019.
8 Synes om

KL fremhæver og kursen takker.

1 Synes om

Da der var den Inderes Sievi-kontrovers, som KL (Kauppalehti) virkelig nød at dække, kommer det altid op i mine tanker i disse sager, hvad journalisten måtte eje. Kauppalehti har mindst én lignende historie ugentligt, og børsreaktionerne er ret betydelige, måske endda større end Inderes-effekten, da målgruppen er bredere.

Selvfølgelig nærmede Wulff sig min egen målkurs inden denne historie, så måske er dette bare den traditionelle bitterhed.

3 Synes om

https://www.inderes.fi/fi/system/files/company-reports/wulff_laajaraportti_2020.pdf

2 Synes om

Wulffs regnskabsmeddelelse for 2020 ser ud til at komme den 22. februar. Af en eller anden grund vises den ikke på I’s forside.

1 Synes om