VusionGroup (tidl. SES-imagotag) og Pricer - Digitalisering af pr

Hej! Jeg leder efter disruptioner, og digitalisering interesserer mig. Jeg faldt over et par virksomheder, der tilbyder digitale prisskilte og dertilhørende cloud-systemer, hvormed man kan ændre priser, overvåge hyldestatus i butikkerne i realtid og kontrollere lagerbeholdningen. SES-imagotag tilbyder også augmented reality og produktsøgning.

Virksomheder i min egen portefølje er SES-imagotag (Frankrig) og Pricer AB (Sverige).

SES-imagotag, den førende på verdensplan inden for smarte elektroniske hyldeforkanter (electronic shelf labels) og prisautomatisering, har udviklet en omfattende IoT- og digital platform, der leverer et komplet sæt tjenester til detailhandlere.

file:///C:/Users/Omistaja/Downloads/ACTUS-0-66457-ses-imagotag_pr_covid-update_december-2020_final.pdf ← Jeg tolker dette som en positiv resultatforventning, selvom Covid har hæmmet år 2020. Salget i 4. kvartal er gået rigtig godt.

Blandt andet blev Kesko kunde i går, og det er meningen, at der skal installeres over 6,6 millioner digitale prisskilte og cloud-software hos dem.

Investors | Pricer Pricer er allerede i skalerbar vækst, men dyr målt på P/E-tallet, men der er sandsynligvis vækst i vente for begge.

Jeg har en 10 gange større position i SES end i Pricer, som er en lille post. I dag øgede jeg kraftigt i SES. Pricer kræver en grundigere undersøgelse fra min side.

Kom og vær med i diskussionen, her er der interessante elementer! SES kan i hvert fald findes hos Mandatum. Det samme gælder Pricer.

Kender I til andre investerbare objekter inden for denne sektor?

16 Synes om

https://www.ses-imagotag.com/en/company/investor-relations

1 Synes om

Genopretning i ordrer i 4. kvartal
\u003e Kundernes tillid vender tilbage i forventning om lanceringen af massevaccinationsprogrammer verden over
\u003e Flere store kontraktgevinster sikret i 4. kvartal
\u003e Ordrer i 4. kvartal forventes at nå et rekordhøjt niveau på 160-200 millioner euro (over 400 millioner euro i regnskabsåret 2020)
\u003e COVID-påvirkning sandsynligvis begrænset til cirka et års forsinkelse på VUSION 2022 strategiske planmål

Styrken af genopretningen i ordrer i 4. kvartal 2020 indikerer, at kundernes tillid er på vej tilbage efter den relative afmatning i aktiviteten i de foregående kvartaler.
Flere store kontrakter er blevet underskrevet i de seneste uger i Nordamerika og Nordeuropa.
Ordrer for 4. kvartal alene forventes at ligge i størrelsesordenen 160-200 millioner euro sammenlignet med ordreindgange på 119 millioner euro i 4. kvartal 2019, et rekordkvartal for virksomheden. Dette bringer årsordreindgangen på rette spor til at nå mere end 400 millioner euro mod de 336,5 millioner euro, der blev registreret i regnskabsåret 2019.
Under hensyntagen til de mange projekter, der er i gang, og de udbud, der allerede er i gang eller er ved at blive lanceret, forventes denne positive udvikling at fortsætte ind i 2021 takket være de meget forbedrede udsigter vedrørende COVID-19.
I betragtning af de høje infektionsniveauer, der stadig findes på de fleste SES-imagotag-markeder, er det stadig for tidligt at foretage en fuld vurdering af COVID-19-påvirkningen. Ikke desto mindre kan der allerede drages to konklusioner. Den første er, at aktiviteten har vist sig ekstremt modstandsdygtig over for denne krise, hvilket bør fremskynde bestræbelserne på at digitalisere fysiske detailhandelsoperationer; den anden er, at det er meget sandsynligt, at COVID-19-pandemiens indvirkning på VUSION 22-planen vil være begrænset til en forsinkelse på cirka et år i levering af de mål, der blev annonceret i maj 2018.

Thierry Gadou, koncernformand og CEO, kommenterede: “De store kontrakter, vi har vundet i de seneste uger kombineret med det kraftige opsving i aktiviteten, vi ser, er fremragende signaler for 2021. Mens COVID-19 har ført til en hidtil uset vækst i onlinesalg, har det også understreget begrænsningerne ved e-handel, især inden for fødevarehandel, og har vist vigtigheden af fysisk detailhandel. Forbrugerne værdsætter fysiske butikker, og en stadig større del af e-handelen går gennem “last-mile” “pickup” og “curbside” online bestillingsleveringscentre i fysiske butikker. Med stigende forhåbninger om, at pandemien snart vil blive bragt under kontrol, ser vi en genoptagelse af kapløbet om at digitalisere fysisk detailhandel, som på globalt plan kun lige er begyndt. Da dette vanskelige år nærmer sig sin afslutning, ønsker vi alle vores kunder og partnere et sikkert, sundt og fremgangsrigt nytår 2021.”

1 Synes om

KESKO aftale:

Arto Hiltunen, CIO hos Kesko, udtalte: “Vi er begejstrede for at bygge en markedsledende skybaseret ESL-løsning til vores butikker sammen med SES-imagotag og yderligere forbedre kundeoplevelsen i vores butikker. I vores analyse og piloter klarede SES-imagotag sig ekstremt godt med deres fremtidsvision, teknologiplatform og deres evne til at implementere løsningen i vores butikker.”

Sébastien Fourcy, SEVP Sales EMEA hos SES-imagotag, konkluderede: “Vi er begejstrede for at blive valgt af Kesko til en så vigtig kontrakt, især efter en grundig analyse af flere ESL-løsninger. At blive valgt af en så stor detailhandler og dens netværk af uafhængige butiksejere er en stor anerkendelse af skalerbarheden, ydeevnen og fordelene ved VUSION. Vi vil kunne give dem en banebrydende, fremtidssikret teknologi i alle deres butikker, samtidig med at vi sikrer en lav total ejeromkostning takket være skyen. Endnu en gang bærer vores strategi i Norden frugt, og denne sejr cementerer yderligere vores position som den globale leder inden for ESL’er og skybaserede IoT-løsninger.

1 Synes om

Insights | VusionGroup  her er linket til den sidste…!

1 Synes om

SES-imagotag helårssalg for 2019: €247 mio. (+31,7%) ikke en vanvittig vækst i 2019, men ok!

2020 Covid-år, Frankrig -50% … * **Salg i 1. kvartal 2020 på €50,8 mio., et fald på -2,7% i forhold til 1. kvartal \n• Salg i 3. kvartal på €73 mio. (+46%)\n• 9-måneders salg på €191 mio. (+12%)\n\u003e Ordrer i 4. kvartal forventes at nå rekordhøje €160-200 mio. (over €400 mio. i FY 2020) gode ordrer i 4. kvartal!

1 Synes om

https://www.actusnews.com/en/SES-IMAGOTAG/pr/2018/05/23/ses-imagotag-presents-vusion-2022-strategic-plan

Her er målene, som de angiveligt vil udskyde med et år på grund af COVID.

1 Synes om

De virker som en ret interessant sag. Jeg blev interesseret i den på grund af SES Kesko-aftalen. Siden oktober er den steget pænt, men der er stadig et stykke vej til priserne fra før corona. Gad vide, om der udover Kesko er nogle store handler i pipelinen for denne :thinking:

Det ser ud til, at køb ikke kan foretages via Nordnet, så må det blive via Mandatum.

Jeg bliver nødt til at spørge mine K-forhandler bekendte lidt om dette.

1 Synes om

Den steg med +10% med det samme, og det undrer mig ikke, da den kom med en god nyhed! :smiley: Værsgo, jeg købte lidt for lidt, men jeg får en ok timeløn.

2 Synes om

Det antages, at der er handler på vej, og hver handel vil presse kursen op.
SES-imagotag er noteret på Euronext™ Paris-børsen, og Nordnets hjemmeside nævner:

Via telefon med Nordnets mæglere kan du også investere i følgende børser:
Euronext (Frankrig**, Holland, Portugal, Belgien)
**For køb af visse franske aktier opkræves en finansiel transaktionsskat på 0,30 %.
https://www.nordnet.fi/faq/683-sijoittaminen-ulkomaisiin-porsseihin

@viljo n’s “lille” køb sparkede med det samme +10% :face_with_symbols_over_mouth:
Det hjalp ikke… jeg måtte tilføje mere.

Edit. Købssiden ser ud til at være i orden, selvom mængden er ret lille. Det er dog betydeligt mere livligt end de foregående dage.
kuva

Jeg har allerede købt i går.

Og da du anbefalede det til min kone.

Hvis jeg læste rigtigt, var intentionen med den nye partner at opnå betydelige omkostningsbesparelser i produktionen af digitale tags, hvilket ville sænke prisen for kunderne og dermed lettere skabe klar merværdi.

Det er interessant, at Ses har indgået den seneste store aftale i Norden, og Pricer i Frankrig.
Ingen er profet i sit eget land.

Og det er også ret interessant, at Pricer endda har en større markedsværdi.

Der sker noget i detailhandlen nu, når S-markederne i de finske landdistrikter også har fået selvbetjeningskasser. Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om Pricer og SES er en effektivisering af den nuværende situation, eller om de i sig selv er fremtiden? I USA er der nogle Amazon Go-butikker. Hvordan ville det gå disse virksomheder, hvis automatiseringen udvides i de kommende år?

2 Synes om

Amazon er ret hård! I princippet ville det vel ikke skade Amazon, selvom prisskiltene der også var digitale, eller har de deres eget system.

Amazon foretager ofte strategiske opkøb, men man kan ikke rigtig regne med noget på den baggrund. Man skal undersøge nærmere, hvad disse virksomheder egentlig tilbyder. Hvis der ikke er ordentlige systemer, går man sandsynligvis glip af en masse omkostnings- og effektivitetsfordele. Eller hvis det kun handler om prisskilte, er vi ved det grundlæggende spørgsmål: hvor intelligent skal et prisskilt være?

Så leverer den prisskilte, et overvågningskamerasystem, der overvåger hyldernes brugsstatus, og de nye skilte er fjernstyrede og kan forbindes til et cloud-program og et lagersystem.

Mon ikke Kesko også kan prissætte bestemte produkter centralt i alle butikker fremover? For eksempel, hvis de lancerer en kampagne, kan de blot klikke på den nedsatte pris med yderligere information og måske en anden farve på prisskiltet for tilbudsprodukter. Og så videre.

Derudover får medarbejderne realtid information om mangler for at fylde hylderne og augmented reality til at lokalisere den tomme hylde.

Kunderne kan åbenbart også tilbydes software til bl.a. tilbud og lokalisering.

2 Synes om

Jeg mener ikke, at de skal købe det væk, men hvad mon prislejet er i Amazon Go-butikkerne?