Tipstävling: Remedys slutkurs 30.12.2019

Bästa forummedlemmar,

För att fira det nya börsåret är det dags att tillkännage starten av en tippningstävling: gissa Remedy Entertainment Oyj:s kurs vid stängning den 31 december 2019.

Jag valde Remedy som ämne eftersom företaget har väckt stort intresse i forumet (diskussion här). Dessutom är företagets strategigenomförande i ett intressant skede för att anordna denna tävling i år.

Tävlingen avslutas den 31 januari 2019 kl. 12:00 PM, då tråden låses. Delta genom att skriva din bästa uppskattning av stängningskursen för den aktuella dagen i denna tråd.

Enligt forumvärden, evangelist Pulkkinen, “Kan det finnas en liten överraskning i slutet av året”, vilket innebär att Inderes kommer att tillhandahålla och dela ut eventuella priser på det sätt de finner bäst.

Lycka till alla!

Redigering: Jag ber deltagarna att endast skriva ett inlägg i denna tråd per person. Vid behov kan du redigera ditt inlägg fram till den 31 januari 2019. Denna praxis underlättar granskningen av resultaten. Tack :slight_smile:

1 gillning

Jag måste fundera noga på vad jag svarar på det här, eftersom Remedy inte finns på min övervakningslista. Jag ska göra en snabbanalys och posta svaret här före den dagen. Jag skulle vilja ha en Inderes T-shirt tack :upside_down_face:

Eller premium i ett år

3 gillningar

Mitt tips:

Kursen den 31 december 2019 är 9,60 €.

Antaganden:

• Control lanseras under Q4, och vinsterna från spelet kommer att realiseras ordentligt först under Q1/2020.
  • Spelets goda Metacritic-recensioner från professionella (genomsnitt 82/100) driver upp aktiekursen under resten av året.
  • Controls totala försäljningsvolym uppgår till 2,7 miljoner enheter i slutet av H1/2020.
  • En positiv överraskning kommer från Crossfire HD-projektet under 2019.

Jag kommer att uppdatera mitt tips om ny information dyker upp i januari :slight_smile:

Kursen den 31 december 2019 är 11,72 €.

Control släpps under Q3 och säljer över 2,5 miljoner under resten av året. Dessutom får man in mer royalties än förväntat från Crossfire HD.

2 gillningar

12,21 €

Vi tar 11,23 € ur luften.

Eftersom ni verkar vara ganska optimistiska, låt mig lägga till en mer pessimistisk synpunkt i tråden.

6,50 euro.

Min gissning är 10 euro

8,88 €

9,02€

7,8€

Controls goda recensioner och lovande försäljning, som når julmarknaden, ökar värdet, men till största delen realiseras det först i början av 2020. Därför gissar jag att kursen stiger till 9,35 euro vid årsskiftet 2019/2020 och att uppgången fortsätter åtminstone en bit efter det också.

1 gillning

Control hinner ut i distribution under Q3, men försäljningen blir ingen hit. Kursen 6€.

14,28e

Control släpps sent på hösten och blir en succé bland recensenter och i julhandeln. Det skulle redan synas i priset vid årsskiftet, så låt oss gissa optimistiskt 16,31 :roll_eyes:

Vi ligger klart före alla andra. Exakt 20 €!

1 gillning

14.25 €

10,66

11,05

10,50€

Antaganden för en optimistisk gissning:

• Control presterar något bättre än marknadens förväntningar
  • Remedy offentliggör information om sina spelprojekt som får ett positivt mottagande
  • Förbättrad synlighet höjer bolagets värderingsmultiplar något
1 gillning