2019 års TOP3

Låt oss gissa de mest lönsamma aktierna från Helsingforsbörsen 2019. Jag gissar på Ovaro, Verkkokauppa och Nordea.

Jag skulle själv tänka mig att Nordea, Outokumpu och Rovio är överraskningarna.
Alla har nu 2.1.2019 ett “förmånligt” värde.

NORDEA har redan 2018 gjort stora förändringar i Finland gällande kontorsnätverket och därmed har även personalen minskats. Kontoren på små orter står tomma.
Det vill säga, det har redan gjorts ansträngningar för att sänka kostnaderna, vilket kanske bara syns i Finland i Q1-resultatet.
Och naturligtvis ska Gardell redan ha äran för detta…

Nokia, Nordea och Gofore.

En annan gissningstävling: Vad av dessa tror ni att gubben äger?:))

Hej, det här är en rolig lek! Förslag: man kan kommentera i tråden till exempel under januari, sedan stängs den och vi ser situationen om ett år.

Pilkastningen gav följande för Money-honey-potenssiin11: Nokia, Outokumpu och Basware.

1 gillning
  1. Remedy
  2. Qt
  3. Fellow Finance

Denna tråd bör låsas den 31 december 2018, som föreslagits ovan.

PS. Jag ska försöka skapa en separat tippningstråd för Remesys slutkurs för året.

Verkkokauppacom, Nokia, F-secure :grinning:

1 gillning

Innofactor, Tulikivi, Cargotec

Robit, Next Games och Biohit

Bittium, Nokia, Verkkis

Nokia, Uponor, Tokmanni

Nokia, Tokmanni, Bittium

Jag skulle kunna slå vad om att Nordea och Nokia inte är de mest lönsamma aktierna på Helsingforsbörsen i år.
Säkert bra investeringar, men de är inte sådana att de skulle ta titeln som årets mest lönsamma aktie.
Den mest lönsamma aktien i år hittar man nog bland de små krisbolagen som har fått mycket stryk.

1 gillning

Rapala, Remedy, Silmäasema

Eftersom ett år trots allt är en kort period är min egen bedömning att TOP3 kommer att bestå av förvärvsobjekt. Speciellt om året präglas av en nedåtgående marknad.

2 gillningar

Nokia, Verkkis och Remedy.

1 gillning

Remedy, Admicom och Cargotec.

Man gissar att Nordea, Outokumpu, Nokian Renkaat

Fellow Finance, Verkkokauppa.com och QT Group

1 gillning

Harvia. Honkarakenne. Digia.

Webbutik / Outokumpu / SSAB

Nordea, Digia och Wärtsilä