Tipskonkurrence: Remedys lukkekurs 30.12.2019

Kære forummedlemmer,

For at fejre det nye børsår er det tid til at annoncere en væddemålskonkurrence: Gæt slutkursen for Remedy Entertainment Oyj den 31. december 2019.

Jeg valgte Remedy som emne, da virksomheden har vakt stor interesse i forummet (diskussion her). Derudover er virksomhedens strategiske implementeringsfase en ideel tid til at afholde denne konkurrence i år.

Konkurrencen lukker den 31. januar 2019 kl. 12:00 PM, hvorefter tråden låses. Deltag ved at skrive dit bedste bud på den pågældende dags slutkurs i denne tråd.

Ifølge forumværten, Evangelist Pulkkinen, “kan der være en eller anden form for præmie i slutningen af året”, hvilket betyder, at Inderes vil tilbyde og uddele eventuelle præmier på den måde, de finder bedst.

Held og lykke til alle!

Edit: Jeg beder deltagerne om kun at skrive ét indlæg i denne tråd per person. Hvis det er nødvendigt, kan du redigere dit indlæg indtil den 31. januar 2019. Denne praksis vil lette gennemgangen af resultaterne. Tak :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er nødt til at tænke grundigt over, hvad jeg svarer på dette, da Remedy ikke er på min overvågningsliste. Jeg bliver nødt til at lave en hurtig analyse og lægge svaret her inden den dato. Jeg vil gerne have en Inderes T-shirt, tak :upside_down_face:

Eller et premium abonnement i et år

3 Synes om

Mit bud:

Kursen den 31.12.2019 er 9,60 €.

Antagelser:

• Control udgives i Q4, og spillets overskud indregnes først rigtigt i Q1/2020.
  • De gode anmeldelser fra professionelle (gennemsnitligt 82/100) vil drive aktiekursen opad i slutningen af året.
  • Controls samlede salgsvolumen er 2,7 millioner enheder ved udgangen af H1/2020.
  • Crossfire HD-projektet vil give en positiv overraskelse i løbet af 2019.

Jeg opdaterer mit bud, hvis der kommer nye oplysninger i januar :slight_smile:

Kursen 31.12.2019 er 11,72 €.

Control udkommer i Q3 og sælger over 2,5 millioner i resten af året. Derudover forventes royalties fra Crossfire HD at være højere end forventet.

2 Synes om

12,21 €

Lad os gætte på 11,23 €

Da fyrene virker ret optimistiske, vil jeg tilføje et mere pessimistisk synspunkt til tråden.

6,50 euro.

Mit bud er 10 €.

8,88 €

9,02€

7,8€

De gode anmeldelser og det lovende salg af Control, som vil være på julemarkedet, øger værdien, men det meste af det vil først blive realiseret i begyndelsen af 2020. Derfor vil jeg gætte på, at kursen vil stige til 9,35 euro ved årsskiftet 2019/2020, og stigningen vil fortsætte, i hvert fald lidt, også derefter.

1 Synes om

Control når ud til distribution i Q3, men salget er ikke et hit. Kurs 6€

14,28e

{“content”:“Control udkommer sent på efteråret og klarer sig godt i anmeldelser og julesalg. Det ville allerede kunne ses i prisen ved årsskiftet, så lad os optimistisk gætte på 16,31 :roll_eyes:”,“target_locale”:“da”}

Langt bedre end de andre. Kun 20 €!

1 Synes om

14,25€

10.66

11,05

10,50€

Forudsætninger for et optimistisk skøn:

• Control klarer sig lidt bedre end markedets forventninger
  • Remedy offentliggør information om sine spilprojekter, som modtages positivt
  • Forbedret synlighed øger virksomhedens værdiansættelsesmultipler en smule
1 Synes om