Valoe Oyj, diskussion om Valoe

Valoe Oyj Insiderinformation 7.11.2019 kl. 9.40

Valoe Oyj (“Valoe”) leverer et vægmonteret solcelleanlæg til facaderne på den nye parkeringsbygning med ca. 2000 pladser i Helsinki-Vantaa lufthavn. Parkeringshuset er allerede under opførelse foran den nye Terminal 2 og forventes at stå færdig i efteråret 2020. Projektet realiseres af en alliance bestående af Finavia Oyj, SRV Rakennus Oy, Arkitektkontoret HKP Oy, Arkitektkontoret ALA Oy og Ramboll Finland Oy.

Valoe leverer solcelleanlægget klar til brug og installerer panelerne, der er produceret i Mikkeli, på parkeringshusets vægge i første halvdel af 2020.

3 Synes om

Nu kan du få Valoes aktie til en meget lav pris, men ikke længe :smiley:

2 Synes om

Fordi virksomheden snart ikke længere eksisterer?

7 Synes om

Mener du, at det også vil blive købt?

{“content”:“Jeg har otte aktier af selskabet i min lotto-portefølje på grund af dets historiske stunts, som jeg holder fast i. Jeg deltog ikke i udbuddet; jeg har allerede tidligere foretaget mine investeringer i dette selskab fuldt ud :)\nJeg vil se med stor beundring på lufthavnens solpanelvæg, hvis den bliver færdig som planlagt. Mirakler sker på mange måder!”,“target_locale”:“da”}

3 Synes om

Jeg tror ikke, SHABBA mente lige præcis det :face_with_hand_over_mouth:

3 Synes om

Jeg synes, den er alt for dyr i øjeblikket efter alle standarder.

{“content”:“Hvad betyder det, når en virksomhed sælger massegældspapirer (joukko velka kirjoja)?”,“target_locale”:“da”}

Valoe insiderviden 16.4.2020

Jeg refererer, da OP ikke tillader kopiering af teksten..

En 3200 m² stor produktionsfacilitet åbnes i Juva, og virksomheden vil ansætte 15-30 nye medarbejdere.

Fabrikken i Juva har til formål at producere Crystal Twin- og Valoe Odd Form-solpaneler.

Direktøren kommenterede, at efterspørgslen har overrasket positivt.

https://valoe.fi/uutiset/f/panostus-suomalaiseen-osaamiseen

Dejligt at se, at Business Finland også har tillid til det. Man får næppe finansiering fra BF til de værste projekter lige nu.

1 Synes om

Jeg fandt først Valoen i går. I dag er de første køb foretaget. Blandt de største ejere er bl.a. Jorma Ollila og Kyösti Kakkonens virksomheder. Produkterne ser ud til at være innovative og alsidige. Dette efterår er et vendepunkt fra forskning til produktion. Meget potentiale!

1 Synes om

Er du seriøs? Valoe er måske det mest bedrageriske firma på hele Helsinki Børsen

2 Synes om

Det overbeviser mig heller ikke helt, men jeg ville heller ikke dømme det så hårdt uden begrundelse.

Man kan godt satse på dette, selvom ens egen track record ikke taler for det.

Kvartalsrapporten kom ud i går. Der er meget at gøre for at få forretningen i gang, og der er mange trusler i luften.

Det er positivt, at der endelig var kommet en omsætning, og CEO’en kommenterede, at startup-fasen er forbi. Tallene var ikke imponerende.

Jeg er selv så interesseret i odd form-teknologien, at jeg valgte at satse.

https://valoe.fi/julkaisut

Jeg er oprigtigt interesseret i at høre dine tanker om dette fupmageri, @Niinpa.

3 Synes om

Ret store indkøb i går og i dag. Altså i forhold til tidligere. Og kursen er også steget pænt. Det bliver interessant at se, om der snart kommer nyheder..

3 Synes om

{“content”:“Valoe har et tvivlsomt ry, men er spørgsmålet bare, at de historisk set har svigtet praktisk talt alle, der har investeret i dem, med dårlig performance? Ollila og Kakkonen investerer næppe i et fupfirma. Engang imellem finder selv den blinde høne et korn.\n\nDette er bare en hurtig tanke, jeg gider ikke sætte mig mere ind i firmaet, men der er sandsynligvis potentiale for vækst, hvis de får forretningen til at køre.”,“target_locale”:“da”}

1 Synes om

https://newspool.fi/maailmaa-mullistavaa-aurinkosahkoa/

Her er de seneste nyheder, taget fra Valoes hjemmeside. Den giver et generelt overblik over, hvad virksomheden handler om.

Jeg har åbnet en lille “lotto”-position, og grundene til dette er faktisk odd form-teknologien og den generelle megatrend inden for solenergi.

Undervejs er der kommet gode nyheder, såsom udvidelsen af Juva-fabrikken, opstarten/fusionen af den litauiske fabrik (jeg husker ikke præcis, hvordan det gik) og især det faktum, at panelerne er genanvendelige, og at omsætningen er begyndt at stige.

Dette har ligget omkring 6 øre i et stykke tid, og det skyldes delvist finansieringssystemet med Winance, hvor Valoe betaler gæld til Winance i form af aktier.

3 Synes om

Er der information om, hvor meget konvertibel gæld Valoe har tilbage?

Man skal nok gøre et grundigt arbejde og tjekke gældens størrelse fra den seneste balance og trække de efterfølgende konverteringer fra.

Så jeg kan ikke give et entydigt svar, men jeg vil gætte på, at der er en hel del. :grinning_face:

Valoe Oyj - Halvårsrapport 2020.pdf (370,5 KB)

Edit: Jeg har vedhæftet den seneste halvårsrapport. Jeg overlader fortolkningen af tallene til de klogere. Jeg var selv glad for, at likvide midler også var steget betydeligt i forhold til sammenligningsperioden.

Der er gæld, men det er der vel næsten i alle virksomheder. Det, at der ikke genereres omsætning, og gælden dermed ikke kan afdrages, er bekymrende.

Efter min opfattelse har Valoe ikke (endnu) taget alle de penge, der har været til rådighed fra Winance.

3 Synes om

Det lader ikke til, at denne historie er her endnu:

Valoe åbner ny produktionslinje for solpaneler – Virksomheden, der er flyttet til Juva, er ved at starte produktion af solpaneler baseret på ny celleteknologi – Juvan Lehti

2 Synes om

Havde Valoe været i Amerika, ville kursen have været en helt anden. Finnerne er et andet folkefærd, og en sådan værdiansættelse vækker ikke interesse. Den tidlige værdiansættelse fremmede de forkerte ting i virksomheden, og heldigvis var jeg ikke med dengang. Nu begynder tilliden så småt at vågne. Jeg købte en portion til 0,05 som et lotteri, fordi potentialet er stort, hvis det ikke spildes.

2 Synes om