Skatteverket ansökte förresten igår om SCI Invest i konkurs:

SCI Invest tillhör denna företagsgrupp i närkretsen som kretsat kring Valoe. Från samma grupp har Savcor Technologies redan tidigare gått i konkurs.

Skatteverket ansökte förresten igår om SCI Invest i konkurs:

SCI Invest tillhör denna företagsgrupp i närkretsen som kretsat kring Valoe. Från samma grupp har Savcor Technologies redan tidigare gått i konkurs.

“Råttorna lämnar det sjunkande skeppet”
Styrelsen och vd:n lämnade och bara styrelseordföranden blev kvar.
Imorgon kommer tingsrätten att behandla avbrytandet av företagsrekonstruktionen.
Imorgon, det vill säga idag, skulle det vara. Men inget har hörts om saken. Jag försökte hitta information, men hittade inget. Har någon information om vad som hände idag?
Här är Pauls kommentarer om Valoes senaste nytt.
Finns det information om vad tingsrätten beslutade igår angående Valoe?
Det gick åt skogen. Försattes idag i konkurs av tingsrätten.
Det hittades alltså ingen fungerande finansiering. Synd.
När kommer Valoe att avnoteras från börsen och värdeandelskontot?
Konkursen kom, eländet rasade. Det har varit ett sådant släpande, att…
Ibland, i en liten yra, kom jag att skaffa en mycket liten (tack och lov!) andel av detta. Nå, jag öppnar brunnslocket..plask!..godnatt!
Må livet fortsätta.
Bevakningen avslutas av en given anledning.
Valoe meddelade på måndagen att bolaget har försatts i konkurs. Bolaget, som har utvecklat solenergilösningar som kan integreras i bland annat bilar och elektronik, har försökt söka skydd från sin skuldbörda genom att ansöka om företagssanering redan från december 2023, men den finansiering som krävs för att fortsätta verksamheten har tydligen inte hittats. Vi avslutar bevakningen av aktien i och med konkursbeslutet.
Hittad på Valoes webbplatswww.valoe.com 
![]()
Nåja, ur askan reser sig… vilken fågel…? ![]()
Så konkursen var bara en grop på en lång resa, där bara investerarna föll, men inte själva företaget. Vi följer med intresse.
Vilken nyhet. Så ledningens nya företag köpte Valoes konkursbo? Får vi investerare något av den här affären eller gick det bara till borgenärerna?
Heh. Jag skrev här för länge sedan hur hela Valoe bara är ett bluff-“företag”. Mitt meddelande raderades. Det spelar ingen roll. De som önskade att det skulle raderas, och personen som raderade det, får lägga så mycket pengar de vill i Valoe. Dessa personer kommer knappast att berätta offentligt hur de förlorade hela sitt investeringskapital.
Titta bara på “företagets” aktieutveckling sedan starten så förstår ni.
Sedan ställer investerarna sig frågan hur många nyemissioner detta företag har gjort under årens lopp, och vad som har åstadkommits med pengarna som samlats in genom nyemissionerna.
Nu gissar vi bara när detta meddelande kommer att flaggas på investerarnas begäran. Blir det på måndag kl. 08.01?
Savcor Oy ordnade det bra, Där sitter pojkarna nu
ett färdigt rent bord. Vi hoppas att många parter börjar ifrågasätta dessa åtgärder.
Ordförande Valoe berömde redan hur pojkarna får en ny start leende stolt. Ett näringsförbud vore det minsta som borde åläggas denna grupp.
Nå, det är verkligen ett rent bord. Jag ser själv inte vad det finns att köpa eller överhuvudtaget vilket värde Valoes namn, varumärke eller produktionsutrustning kan ha. Företaget har gått med förlust under hela sin existens, och inga betydande affärer har gjorts.