Endnu en tilføjelse til min strøm af indlæg i dag. Oras Invest skriver i deres egen pressemeddelelse, at:
Oras Invests mål er at blive aktionær i GF, og selskabet vurderer forskellige muligheder for at købe aktier i selskabet inden for rammerne af sin strategi, under hensyntagen til markedsforhold, den generelle økonomiske situation og gældende lovgivning, herunder også muligheden for at købe aktier i GF før og under overtagelsestilbuddet.
Dette skurer nu lidt i mine ører og forklarer potentielt den “fjendtlighed” mod Aliaxis og fra Aliaxis’ side. Ifølge nyhederne har der også været talt med GF om en potentiel handel allerede langt inde i sidste år, præcis som med Aliaxis. Kunne det tænkes, at Oras allerede for længe siden har valgt side i forhold til, hvor de ønsker at være ejere fremover, i stedet for hvem der kunne give den bedste pris til Uponors aktionærer?
Det bliver spændende at se, hvem GF’s annoncerede aktieemission på 8 millioner aktier bliver rettet mod – mon det er Oras Invest? Med GF’s nuværende kurs svarer det til en emission på ca. 500 mio. €, og hvis GF’s tilbud gennemføres, får Oras ca. 540 mio. € i bruttoproprovenu. Nu kammer det måske over i sølvpapirshat-teorier, og det håber jeg, det gør, men vi skal vel ikke se endnu en hovedaktionærs rænkespil lige efter Caverion ![]()